środa, 28 września 2016

Idealny owsiany chlebek bananowy..

W ostatnich latach chlebków bananowych zrobiłam niezliczoną ilość.. wszystkie były bardzo dobre lecz zawsze mi w nich czegoś brakowało.. tym razem nieskromnie muszę przyznać że wyszedł idealnie.. ma wszystko to czego chciałam .. jest w sam raz słodki, miękki i wilgotny.. wręcz rozpływający się w ustach a do tego zdrowy.. Prosty w wykonaniu, nie brudzący masy naczyń (czego pewnie nikt nie lubi) i nie potrzebujący miksera..
Jeśli macie ochotę na coś nowego, zdrowego i pysznego polecam Wam spróbować ten wypiek :)
A więc zaczynamy :)



OWSIANY CHLEBEK BANANOWY
Składniki:
  • 3 dojrzałe banany (rozgniecione widelcem)
  • 3 jajka
  • 150 ml kefiru
  • 50 ml oleju kokosowego (rozpuszczonego), można dodać go nawet więcej
  • 3-4 łyżki mocnej kawy
  • melasa karobowa - 3łyżki lub więcej, można zastąpić innym substytutem cukru który używacie choć muszę przyznać że melasa daje super posmak
  • esencja waniliowa lub olejek waniliowy
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 i pół szklanki mąki owsianej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • szczypta soli
WYKONANIE:
Banany rozgnieść w misce, dodać jajka, kefir, olej, kawę, esencje i melasę. Wymieszać do połączenia składników. Następnie dodać resztę składników (mąkę, cynamon, proszek, sodę i sól). Wymieszać dobrze całość. Przełożyć do foremki  - ja użyłam sylikonowej i włożyć do nagrzanego do 200 st. piekarnika. Piec około 30-40 min. Długość pieczenia jest uzależniona od tego jaki sprzęt posiadamy. Należy zaglądać co jakiś czas ale najlepszym sposobem jest wykałaczka. Studzimy lub tak jak ja (łasuch) nakładamy na jeszcze ciepły kawałek masło orzechowe i zajadamy :)







SMACZNEGO!!

3 komentarze:

  1. Ale super pomysł! Ten chlebek wygląda przepysznie <3 Muszę spróbować tego przepisu ;)

    ________________
    www.100club.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Smaczny baaaardzo bardzo, idealny

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę wypróbować chlebek bananowy, wezmę pod uwagę Twój przepis! Wygląda smakowicie :D
    W wolnej chwili zapraszam do mnie na bloga liczę, że zostawisz po sobie jakiś ślad :* http://vickyemikor.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń