czwartek, 26 listopada 2015

Świąteczny TAG bo uwielbiam Święta :)

Możecie mówić co chcecie ale jestem świątecznym zapaleńcem :)
Za kilka dni mamy już grudzień.. miesiąc ten kojarzy mi się wyłącznie ze Świętami i od paru lat także z powrotami do domu.. Postanowiłam że już dziś podzielę się z Wami małą częścią tego jak wygląda u mnie ten czas. Ktoś może powiedzieć że trochę za wcześnie ale już dziś wiem że potem najzwyczajniej w świecie doba stanie się dla mnie za krótka lub będę wolała spędzić czas w inny sposób.. zresztą jak lecę do Polski czy to święta czy nie spędzam zdecydowanie mniej czasu w cyberprzestrzeni :) Do urlopu już coraz mniej dni.. można zacząć odliczanie.. rozmyślam już o tym co w tym roku dobrego upiekę, jak zapakuję prezenty i jak będzie wyglądać moje drzewko świąteczne.. a w planie mam ubrać ich aż dwa :)
Wszystkich tych którzy mają ochotę zapraszam do odpowiedzi na pytania w komentarzach :)



Kiedy zaczynasz przygotowania do Bożego Narodzenia?

Jeśli chodzi o przygotowania jedzenia, potraw to tutaj nie potrzebuję tak dużo czasu ponieważ jest nas w domu wystarczająca liczba osób i robota idzie jak szalona.. jeśli natomiast mowa o prezentach to w tym roku zaczęłam już w listopadzie planować co, komu i jak.. ale zakupy jako takie poczynię pewnie tuż prze wyjazdem czyli jakoś w połowie grudnia.. pomysły już są konkretne rzeczy umyślane.. nic tylko kupować :)


Ulubiony świąteczny film.

Od lat niezastąpiony, niezmienny Kevin Sam w domu lub w Nowym Jorku.. i choć znamy go już na pamięć to nadal nas śmieszy a mnie wprawia w iście świąteczny nastrój.. sprawia że czuje się w pewien sposób bezpieczna i spokojna jakkolwiek dziwnie to brzmi.. myślę że bierze się to z powielanego przez lata przez moją rodzinkę rytuału oglądania tego rodzinnego filmu kiedy siadaliśmy po wigilijnej uczcie na kanapach z pysznymi ciastami mamy i wspólnie zaśmiewaliśmy się z przygód małego rozrabiaki :)

Ulubiony świąteczny kolor.

Czerwony, zielony i biały

Ulubiona świąteczna potrawa?

Barszcz czerwony z uszkami :) Uwielbiam i już mi ślinka leci na samą myśl.. zaraz po barszczu czekam na pysznego karpia który tylko ten jeden raz w roku smakuje tak dobrze :)

Jaki zapach kojarzy Ci się ze Świętami Bożego Narodzenia?

Zapach mandarynek, cynamonu, pierników i żywej choinki :)

Czy posiadasz jakiś świąteczny zwyczaj/tradycje?

Zawsze gdy kleimy pierogi mama wkłada do jednego z nich grosza na szczęście :) A poza tym standardowo jedno miejsce przy stole dla obcego i sianko pod obrusem :)

Jak wygląda Boże Narodzenie w Twoim domu?

Co roku podobnie.. dużo dobrego jedzenia, nic nie robienie, spędzanie czasu z rodziną :) błogi spokój :) W dzień Wigilii przygotowywanie ostatnich dań, pakowanie ostatnich prezentów.. niby nic szczególnego a jednak są to najlepsze dni według mnie w roku :)

Czy lubisz Święta Bożego Narodzenia? Jeśli tak za co najbardziej?

Uwielbiam :) Za co.. za to coś czego nie umiem opisać słowami.. za tą atmosferę która dla każdego jest indywidualna.. nawet za tą bieganinę, sprzątnie i zmęczenie związane z przygotowaniami :)

Wybierasz sztuczne czy prawdziwe drzewko bożonarodzeniowe? Kiedy je ubierasz?

Prawdziwe.. bardzo różnie.. nie mam jednego dnia.. raz to jest na początku grudnia a raz kilka dni przed Wigilią.. wszystko zależy od czasu i od tego kiedy dorwę to jedyne drzewko :)

Bez czego nie wyobrażasz sobie świątecznego wystroju domu?

Napewno lampki świąteczne ale nie kolorowe bardziej stawiam na zwykłe jasne lub jednokolorowe.. uwielbiam jak powoli migają.. poza tym kwiaty bożonarodzeniowe i świeczki a także pomarańcze nadziane goździkami :)


Jestem bardzo ciekawa waszych odpowiedzi :) Może ktoś z Was ma podobnie jak ja?
Pozdrawiam Was serdecznie :)

6 komentarzy:

  1. Wiele rzeczy jest u mnie podobnych, też uwielbiam Kevina :D Ja właśnie miałam wymyślony prezent dla mojego lubego, ale chyba nie zmieści mi się do walizki i jest klops..

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej! Zauroczył mnie ten wpis. Przypomniałaś mi, że święta już blisko... Osobiście do kolorów dodałabym jeszcze tylko złoty :)
    Miło tutaj, będę zaglądała częściej.

    OdpowiedzUsuń
  3. I ktoś zjada tego pieroga z groszem...? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eee nieee 😁 raczej się nie zdarzyło ☺

      Usuń
  4. Strasznie cieszę się, że już niedługo święta :).

    OdpowiedzUsuń