niedziela, 25 października 2015

Zdrowe bananowe ciasteczka owsiane z rodzynkami i masłem orzechowym :)

Wcale nie uważam że zdrowo się odżywiając należy rezygnować ze słodkiego smaku.. wystarczy pogłówkować i znaleźć zdrowsze zamienniki.. nie jest powiedziane że najlepsze ciastka potrzebują mąki pszennej czy kilograma margaryny :) Nawet w sklepie widząc na opakowaniu zdrowe ciasteczka owsiane nie dajmy się nabrać.. biała mąka, utwardzony tłuszcz i syrop glukozowo- fruktozowy.. niezłe trio.. nie ma co.. Zrobienie tych łakoci zajęło mi dosłownie pięć minut plus czas pieczenia.. czyli wcale nie tak dużo jakby mogło się wydawać. Możecie do nich wrzucić co wam się tylko podoba.. zamiast rodzynek dodać żurawinę, pokusić się o dodatkową dawkę zdrowia w postaci nasion słonecznika czy orzechów włoskich.. lubicie czekoladę? Posiekajcie dobrą gorzką i dodajcie do masy.. gwarantuje że się nie zawiedziecie :)


BANANOWE CIASTECZKA OWSIANE Z RODZYNKAMI I MASŁEM ORZECHOWYM
Składniki:

  • 150 g płatków owsianych
  • 2-3 łyżki wiórek kokosowych
  • 2 banany rozgniecione widelcem (im bardziej dojrzałe tym ciastka będą słodsze)
  • 2 jajka
  • spora garść rodzynek
  • esencja waniliowa
  • opcjonalnie coś do dosłodzenia ja użyłam erytrytol 
  • spora ( wręcz ogromna) łycha masła orzechowego najlepiej crunchy jeśli nie macie może być jakiekolwiek
  • opcjonalnie dodatki żurawina, dynia, słonecznik, gorzka czekolada, dowolne orzechy
Wykonanie:
Banana rozgnieść widelcem na papkę. Następnie wymieszać w większej misce pozostałe składniki aż się dobrze połączą. Zostawić masę na około 10 min aż lekko zgęstnieję dzięki czemu lepiej nam będzie formować ciasteczka. W tym czasie nagrzewamy piekarnik do 200 st. Następnie za pomocą łyżki wykładamy trochę masy i nadajemy kształt jaki chcemy :) Pieczemy około 15 min może nawet dłużej wszystko zależy od posiadanego piekarnika :) ciasteczka powinny się ładnie zezłocić na wierzchu :) na pewno będziecie wiedzieć kiedy są gotowe. Ja pod koniec pieczenia zdjęłam je z blachy i ułożyłam na kratce na kilka minutek :)
Potem jeśli potraficie się oprzeć ich zapachowi zostawiamy do ostygnięcia choć muszę się przyznać że ja nie wytrzymałam :)







SMACZNEGO!!

12 komentarzy:

  1. Mmmm :) piekłam podobne i smakowały nawet mojemu mężczyźnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam! ale ja wybieram opcję z żurawiną <3

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam te Twoje przepisy! chyba się do Ciebie wprowadzę i będziesz mi tak pysznie pichcić :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Te ciacha wyglądają wprost przepysznie, też chcę!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam bananowe ciasteczka, tylko robię je bez jajek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wywaliłabym rodzynek, nie lubię ich

    OdpowiedzUsuń
  7. JA DODAJĘ DO NICH NASIONA KONOPII LUB CHIA http://hh-life.pl/produkt/nasiona-chia-ekogram-250g/, MAJĄDUŻO WIĘCEJ BIAŁKA, WITAMIN I MINERAŁÓW, POLECAM :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj piekłam, wyszly pyszne! Czuje ze na stałe u mnie zagoszcza:) Tak samo zreszta jak twoje jasne ciasto fasolowe! Pieke praktycznie co tydzien! Mam nadzieje ze nie zaprzestaniesz kuchennym eksperymentów, bo co jeden to smaczniejszy! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Faktycznie takie ciasteczka domowej roboty są znacznie zdrowsze, no i smaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Trzeba wypróbować, bo ja robiłam trochę inaczej :P

    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/
    PS:Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń