sobota, 24 października 2015

Chlebek pełen zdrowia :) duet owsa z ziarnami :)

Po Internecie krąży masa przepisów na "life - changing bread".. zabierałam się za ten chlebek dobre dwa lata.. serio.. chyba odkąd zaczęłam się zdrowo odżywiać miałam na niego ochotę ale zawsze coś stawało mi na przeszkodzie :) zazwyczaj chodziło o ilość tłuszczów jaką on dostarcza.. i nie docierało do mnie że są to te zdrowe.. teraz kiedy w głowie przejaśniało i poukładałam sobie co nie co w końcu się za niego wzięłam :) Chlebek zmieniający życie zdecydowanie zasługuje na oklaski.. definitywnie.. bez dwóch zdań.. i chociaż potrzeba do niego dużo składników napewno zrobię go jeszcze nie raz.. I Wam również polecam :)


Składniki:
  • 300 g płatków owsianych
  • 90-100 g zmielonego na świeżo siemienia lnianego
  • 80 g ziaren słonecznika
  • 120 g pestek dyni
  • 3 łyżki nasion chia
  • 4 łyżki babki płesznik (jeśli nie posiadacie spokojnie możecie dodać więcej nasion chia lub siemienia lnianego)
  • garść posiekanych drobno migdałów lub więcej
  • 2-3 łyżki oleju kokosowego
  • 600-650 ml wody
  • łyżeczka soli
  • łyżka miodu lub syropu z agawy
Wykonanie:
Wszystkie suche składniki mieszamy w dużej misce i dodajemy resztę płynnych. Dobrze mieszamy i odstawiamy na 2 godziny może dłużej. Następnie wykładamy masę do keksówki wyłożonej papierem i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. Pieczemy 20 min i następnie delikatnie wyjmujemy z formy i pieczemy bez przez kolejne 40 min. Studzimy na kratce i kroimy już całkowicie wystudzony :) Nieśmiało muszę przyznać że smakuje idealnie z masłem i dżemem truskawkowym. Nie mogłam się oprzeć i od razu jedną wszamałam na miejscu :)










SMACZNEGO!!!

5 komentarzy:

  1. wygląda przepysznie!! a do tego z moim ulubionym masełkiem mmmniamm:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe, chleb bez mąki, drożdży, samo zdrowie, ciekawe jak smakuje, na pewno wypróbuje ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kopalnia mikroelementów! Postaram się wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń