sobota, 26 września 2015

Jesienne wypiekanie czyli kukurydziane ciasto dyniowe :)

Za oknem coraz zimniej.. liście z drzew spadają.. robi się iście jesiennie.. nie tylko na dworze.. ale i w moim menu stawiam na sezonowe owoce i warzywa.. bo kiedy jak nie teraz najlepiej smakują jabłka, gruszki, śliwki czy dynia.. i to właśnie ta ostatnia jest gwiazdą dzisiejszej zabawy w kuchni :)
Dodatkowo ostatni dzięki współpracy ze sklepem Naturalna Spiżarnia miałam w końcu okazję wypróbować mąki kukurydzianej której kiedyś z nieznanych sobie samej powodów unikałam w swojej kuchni.. mogę Wam  bardzo polecić ten sklep nie tylko ze względu na bardzo szybką wysyłkę, ale także ogromy wybór produktów i ceny które są według mnie w sam raz i niezbyt wygórowane :) Jeśli chodzi o samą mąkę sprawdza się idealnie w wypiekach i ma fajny taki jesienny smak który idealnie wpasował się w dzisiejszy przepis :) Dodatek cynamonu i innych przypraw sprawił że jesień już na dobre zawitała w moje progi :)
Ciasto jest pyszne, w żadnym wypadku nie jest suche.. mięciutkie i wilgotne w sam raz do niedzielnej kawki, przy ulubionej książce gdy na zewnątrz zawieja i deszcz a my ani myślimy wyściubiać nosa spod ciepłego koca :)


KUKURYDZIANE CIASTO DYNIOWE
Składniki:

  • 6 sporych łyżek mąki kukurydzianej około 130 g (ja użyłam tej)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka cynamonu i opcjonalnie innych przypraw korzennych jak np. goździki, imbir 
  • 30 g erytrytolu lub innego dowolnego słodzidła
  • 25 g cukru kokosowego ( użyłam ponieważ nadaje fajny karmelowy posmak)
  • 3 jajka
  • 1 łyżka oleju kokosowego 
  • 250 g UPIECZONEJ dyni
  • opcjonalnie 2 łyżki wody lub mleka
WYKONANIE:
Jak to u mnie bywa wykonanie ogranicza się do paru bzyknięć blenderem i włożeniem ciasta do piekarnika. Nagrzewamy go do 200 st. Przekładamy wszystkie składniki do miski i blendujemy na gładką masę. Następnie wykładamy ciasto do formy ( ja użyłam sylikonowej - jeśli nie posiadacie proponuje wyłożyć zwykłą formę papierem do pieczenia) i pieczemy do suchego patyczka około 30 min może dłużej. Jeśli chcecie aby ciasto było wyższe użyjcie czegoś mniejszego :) I gotowe :) 
Fajnym dodatkiem poza kawką oczywiście może okazać się tutaj dodatkowy mus dyniowy lub domowy dżem :) 







SMACZNEGO!!!

4 komentarze:

  1. muszę wypróbować ten erytrytol- pamiętam, że już wcześniej o nim pisałaś-tylko czy jest tak słodki jak cukier? np 1 łyżeczka odpowiada 1 łyżeczce cukru?
    Ciasto wygląda pysznie, o dziwo też zawsze unikałam mąki kuku.- nie wiem, może przez GMO? mi kukurydza zawsze kojarzyła się z zapychaczem bez większych wartości który ma wysoki indeks glikemiczny- pewnie dlatego unikam wszystkiego co kukurydziane
    miłego weekendu życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie erytrytol jest tak samo słodki jak zwykły cukier ale słyszałąm od niektórych osób że mniej słodki :) ja zawsze dodaję na oko :)

      Usuń
  2. Ciekawy przepis. Kiedyś miałam fajny przepis na pyszny placek marchewkowy. Muszę znowu zrobić :) fajnie pokombinować z warzywami przy pieczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. przepis bardzo prosty a wyglada pysznie :)

    OdpowiedzUsuń