sobota, 8 sierpnia 2015

Pierwszy wegański przepis na blogu czyli serniko-brownie :)

Już kiedyś klika z Was prosiło mnie o jakieś przepisy odpowiednie dla wegan. Ostatnio bardzo dobrze się złożyło ponieważ postanowiłam dodać kilka nowych produktów do swojej listy żywienia których wcześniej unikałam lub bardzo ograniczałam.. i dlatego w mojej kuchni pojawiło się wielce kontrowersyjne tofu na temat którego trwają i trwać będą odwieczne dyskusje na temat tego czy jest szkodliwe czy nie.. ale dobrze znacie moje podejście i dlatego chciałabym urozmaicić moje menu o ten właśnie produkt.. dodatkowo postawiłam na zdrowe źródła tłuszczy takie jak olej kokosowy nierafinowany i mąka kokosowa.. będzie smacznie i zdrowo :)
Ostatnio siedząc wraz z mężem pytam go na jakie ciasto miałby ochotę, odpowiedział że sernik. Niestety tak się jakoś nie fortunnie złożyło że ja miałam chęć na czekoladowe.. Dlatego aby żadne z nas nie było stratne postanowiłam połączyć oba te ciasta i tak właśnie wyszło serniko-brownie :) coś jak nasza polska Izaura :) Żeby było jeszcze trudniej postanowiłam właśnie pobawić się nowymi składnikami, efekt końcowy wydaję mi się zadowalający ale ostateczną opinię pozostawiam Wam :) co prawda jest to pierwszy raz kiedy je robiłam i na pewno będę je nadal ulepszać ale i tak już znika z talerza w zastraszającym tempie :) całe szczęście że zdążyłam zrobić zdjęcia :)  Zapraszam po przepis :)



WEGAŃSKIE SERNIKO- BROWNIE A LA IZAURA 
Składniki na brownie:

  • 80 g zmielonych na mąkę płatków owsianych
  • 40 g mąki kokosowej
  • 2 spore łyżki kakao około 30 g
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 spora łyżka zmielonego siemienia lnianego
  • około 10-15 łyżek dowolnego mleka roślinnego lub wody ( pod koniec jeśli jest mega zbite można dodać więcej
  • 2 lub 3 kostki gorzkiej czekolady najlepiej powyżej 80% kakao
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 1 łyżeczka drobno zmielonej kawy ( ja użyłam zaparzonej w odrobinie wrzątku)
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • słodzidło w moim przypadku erytrytol około 3-4 łyżek (50 g)  ale można użyć miodu lub syropu z agawy około 1/4 szklanki ( poziom słodkości zależy od preferencji smakowych)
Składniki na sernik:
  • 230 g tofu ja użyłam silken
  • 2 łyżki około 30 g mąki kokosowej
  • 1,5 łyżki oleju kokosowego
  • słodzidło w moim przypadku 2-3 łyżki erytrytolu ale zasada jak wyżej można dodać również miód/syrop z agawy/ksylitol
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • opcjonalnie miarka odżywki waniliowej
WYKONANIE:
Na początku nagrzewamy piekarnik do 200 st. i przygotowujemy sobie foremkę wyłożoną papierem lub jak ja sylikonową :) Następnie zaczynamy od przygotowania masy na brownie. W misce mieszamy obie mąki, kakao, proszek i siemię lniane. Odstawiamy. W małym rondelku podgrzewamy mleko/wodę, esencję, kawę, olej, czekoladę i słodzidło przez krótką chwilę aż wszystko ładnie się rozpuści i połączy. Następnie dodajemy mokre składniki do suchych i mieszamy do dokładnego połączenia. Jeśli jest mega zbite dodajemy jeszcze odrobinę wody.Wykładamy do foremki, wygładzamy wierzch i zabieramy się za masę sernikową. Do malaksera/blendera wrzucamy wszystkie składniki i miksujemy aż masa będzie jedwabiście gładka beż żadnych grudek. Wykładamy ją na brownie. Również równamy wierzch i wkładamy do piekarnika na około 50 min. Plus minus. Należy obserwować nasze ciasto, może się zdarzyć że trzeba będzie potrzymać odrobinę dłużej lub krócej, wszystko zależy od piekarnika :) 
Wyciągamy, studzimy :) możemy posypać kakao i/lub cukrem pudrem ( ja zmieliłam w młynku do kawy erytrytol, można użyć ksylitolu :)
Mam nadzieję że do niedzielnej kawki będzie jak znalazł i przypadnie Wam do gustu :)













SMACZNEGO!!!

4 komentarze:

  1. jeśli zniknął tak szybko to musiał być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniaaam, wygląda naprawdę super ;) ja upiekłam właśnie czeko ciasto z ciecierzycy, jadę po owoce na przybranie i biorę się za szamanie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. wow, jaki pyszny! wyglada super ;)


    http://maryshealthystart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń