niedziela, 24 maja 2015

Waniliowy placek owsiano-kokosowy z borówkami i truskawkami :)

Śniadanie to chyba najlepszy posiłek w ciągu dnia.. choć wstaje skoro świt i jeszcze z ledwo otwartymi oczami zmierzam do lodówki już wiem że wkrótce zjem coś pysznego i zdrowego.. Uwielbiam wstawać rano.. jest kilka wyjątków ale może w tej chwili je przemilczę.. ale faktem jest że kiedyś wczesne wstawanie było dla mnie katastrofą.. jak zapewne dla wielu z nas.. dziś mogę stwierdzić że ten czas już mam za sobą.. I nie powiem ale właśnie śniadania i moje obecna dieta mają tutaj ogromny wpływ.. kiedyś myślałam że nie jedząc śniadań, pomagam sobie i dzięki temu będę szczuplejsza.. no cóż za stek bzdur.. teraz to wiem.. nie wyobrażam sobie w tej chwili wyjść z domu bez śniadania.. wiele z Was pyta mnie również o kaloryczność tych rannych posiłków.. niektórzy twierdzą że strasznie dużo kalorii spożywam z pierwszym posiłkiem.. wiecie co? Może i tak jest.. może i nieraz moje owsianki mają po 700 kcal.. ale co z tego.. w końcu śniadania jem jak król :):)
To ma być dla mnie energetyczny kopniak.. coś co napędzi mój metabolizm od rana na wysokie obroty.. a skoro to na mnie dobrze działa dlaczego mam z tego rezygnować.. Wiem również że niektóre z Was mają problem z wciśnięciem w siebie rano czegokolwiek.. też tak kiedyś miałam i czasem w lecie również zdarza się że przy upałach nie chce się tak jeść jak np. zimą.. ale na to również znalazłam rozwiązanie.. koktajle są tutaj świetnym rozwiązaniem :)

Ale.. dzisiaj przychodzę do Was z moim ulubionym śniadaniem.. zapieczonym.. owsianym.. owocowym.. orzechowym.. po prosty wybornym :)


WANILIOWY PLACEK OWISANO-KOKOSOWY Z BORÓWKAMI I TRUSKAWKAMI
Składniki:
  • 50 g płatków owsianych
  • spora łyżka mąki koksowej
  • płaska łyżka budyniu waniliowego bez cukru
  • ziarenka z połowy laski wanilii
  • proszek do pieczenia płaska łyżeczka
  • dowolne słodzidło u mnie tym razem stewia (ilość wedle uznania)
  • garść borówek
  • garść truskawek
  • serek twarogowy 100 g
  • 3 białka lub jedno jajko i jedno białko
  • opcjonalne dodatki : masło orzechowe, gorzka czekolada lub dżem bez cukru
Wykonanie:
Nagrzewamy piekarnik do 200 st. W tym czasie w misce blendujemy płatki, mąkę kokosową, budyń, proszek, wanilię, słodzidło, jajka, i serek na jednolitą masę. Następnie dodajemy borówki i pokrojone na mniejsze części truskawki. Wykładamy do foremki i wkładamy do piekarnika na około 20-30 min. Zajadamy z tym na co akurat mamy ochotę :)





ŻYCZĘ SMACZNEGO!!!

2 komentarze:

  1. Myślę, że wysoko kaloryczne śniadania nie są czymś złym, ponieważ z rana nasz metabolizm działa na najwyższych obrotach. Poza tym mamy cały dzień, aby to spalić ;) Moim zdaniem słodkie śniadania są mega ;)

    OdpowiedzUsuń