czwartek, 21 maja 2015

Pomysł na szybki obiad czyli tuńczyk w sosie kokosowo-pomidorowo-orzechowym podany z makaronem :)

Dobra.. wiem co powiecie oszalała.. masło orzechowe i tuńczyk?? :) Nic na to nie poradzę.. już dawno przymierzałam się do tego aby spróbować połączyć oba te składniki :) miałam lekkie obawy że mój dzisiejszy obiad nie będzie zjadliwy.. biorąc do ręki łyżkę sosu do spróbowania jakże wielka była moja ulga.. to naprawdę jest pyszne :) i na pewno powtórzę to jeszcze nie raz :)
Uważam że to świetny sos także do mięsa.. tą kombinację też w najbliższej przyszłości wypróbuje :)
Ze zwykłego tuńczyka z puszki stworzyłam coś naprawdę wykwintnego.. jak na mój gust.. wybredna nie jestem :) może Magda Gessler by się nie zachwyciła ale ważne że moje kubki smakowe oszalały na punkcie tej mieszanki :)
Jeśli ktoś z Was nie wie co zrobić z puchą tuńczyka to zapraszam po przepis :)



TUŃCZYK W SOSIE KOKOSOWO-POMIDOROWO-ORZECHOWYM Z MAKARONEM
Składniki:
  • puszka tuńczyka w sosie własnym
  • pół cebuli
  • papryka mała
  • kukurydza z puszki bez dodatku cukru
  • groszek ( u mnie mrożony)
  • ząbek czosnku
  • przyprawy : curry, sól, pieprz i słodka papryka
  • mleczko kokosowe 100 ml nawet więcej
  • spora łyżeczka przecieru pomidorowego
  • łyżka masła orzechowego
  • opcjonalnie sok z połowy limonki
  • do podania makaron
WYKONANIE:
Cebulkę i paprykę kroimy w drobną kosteczkę i podduszamy na wodzie przez chwilkę. Następnie dodajemy kukurydzę, groszek i przeciśnięty ząbek czosnku. Przez chwilę dusimy. Odsączamy tuńczyka z wody i dodajemy do warzyw. Czekamy chwilkę aż płyny odparują. Przyprawiamy solą, pieprzem, curry i papryką, wciskamy sok z limonki. Dodajemy mleczko, masło orzechowe i przecier. Zmniejszamy temperaturę i mieszamy dokładnie do połączenia składników. Podgrzewamy przez parę minut aż sos się zredukuje i zgęstnieje :) Potem dodajemy ugotowany makaron i zajadamy ze smakiem :):)
Polecam serdecznie :)







SMACZNEGO!!!

5 komentarzy:

  1. woow, takiego połączenie bym się nie spodziewała. :). wygląda smakowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe połączenie :) wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda apetycznie ;) lubię kolorki na talerzu

    OdpowiedzUsuń