sobota, 9 maja 2015

Pieczone tosty francuskie idealne po treningu :)

Tradycyjne tosty francuskie niestety do super zdrowych nie należą.. pszenny chleb i dużo tłuszczu żeby się ładnie usmażyły.. z racji że je uwielbiam i kiedyś zajadałam ze smakiem postanowiłam znaleźć dla nich jakąś zdrowszą alternatywę.. Przede wszystkim ogromną różnicą jest to że zamiast smażenia postanowiłam tym razem upiec je w piekarniku bez żadnego tłuszczu.. a także rodzaj chleba który wybrałam :) miałam lekkie obawy że się nie uda ale niepotrzebnie ponieważ to co wyszło zadowoliło w pełni moje kubki smakowe :)
Są mega proste, pyszne i sycące :) to z czym je podacie zależy tylko od Was samych.. u mnie padło na dżemik malinowo- jabłkowy i masło orzechowe.. ale równie dobrze można je zjeść z owocami czy serkiem wiejskim :) Gorąco polecam wypróbować :)



PIECZONE TOSTY FRANCUSKIE
Składniki:
  • 2 kromki ( u mnie chleb żytni na zakwasie)
  • 3 białka jaj lub jedno całe jajko
  • "kapka" mleka (czyt. mały chlust)
  • odżywka białkowa około 15 g ( u mnie o smaku cookies&cream)
  • opcjonalnie dodatkowe słodzidło (ja nie dodawałam bo dla mnie było idealnie słodkie)
  • dodatki do wyboru: dżem bez cukru, masło orzechowe, gorzka czekolada, serek wiejski, owoce
WYKONANIE:
Dobrze połączyć ze sobą trzepaczką jajka, odżywkę, mleko. Ułożyć kromki w głębszym naczyniu i zalać masą. Najlepiej żeby moczyły się z każdej strony około 10 min. Tak aby wsiąknęły całą mieszankę jajeczną. W tym czasie możemy nagrzać piekarnik do 200-220 st. Gdy już chleb dobrze nasiąknie przekładamy ostrożnie kromki do jakiegoś naczynia do zapiekania ( ja użyłam foremki sylikonowej). Jeśli zostało nam mieszanki jajecznej polewam jeszcze na koniec nią kromki i wkładam do piekarnika. Po około 15 min gdy widzę że jajka już się ścięły wyciągam je z foremki i układam na kratce aby się przyrumieniły z dwóch stron i były przyjemnie chrupiące. Najlepiej smakują jeszcze ciepłe, posmarowane ulubionym dżemem bez cukru.







SMACZNEGO!!!

5 komentarzy:

  1. uwielbiam tosty francuskie <3 mogłabym jeść 5 razy dziennie :D ale w takiej wersji nigdy nie próbowałam! na pewno wykorzystam przepis :) jak na razie robiłam z chleba żytniego i smażyłam bez tłuszczu :) ale ja najbardziej lubię w wersji z żółtym serem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tosty francuskie ! :). Chociaż jak patrzę na to z perspektywy czasu, to one gubiły mnie najbardziej - wraz ze słodyczami - jeszcze 2 lata temu. Ale tak mnie zachęciłaś tymi zdjęciami, że postanowiłam, że przygotuję je sobie jutro po treningu ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam pomysłu na jutrzejsze śniadanie i już mam :D Wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń