sobota, 4 kwietnia 2015

Słodkie poranne wypiekanie :) Ciacho marchewkowe :)

Ciacho na śniadanie? Kto powiedział że nie wypada? Że nie wolno?
Bzdura.. słodki smak na śniadanie i dzień od razu lepszy a do tego wolne.. coś pięknego :) w końcu więcej czasu na spędzenie czasu w kuchni.. już dawno nie miałam okazji a przede wszystkim chęci aby coś pokombinować.. i dziś nadszedł ten dzień :)
Słodkie marchewkowo-bananowe ciastko owsiane lub jak to woli pieczona owsianka :) nazwijcie jak chcecie.. ważne żeby smakowało i cieszyło podniebienie :)
Dawno nie używałam warzyw w słodkich wypiekach więc zajrzałam do lodówki a tam jakaś jedna jedyna samotna marchewka.. więc postanowione.. ciasto marchewkowe :)


WANILIOWE MARCHEWKOWO-BANANOWE CIASTKO OWSIANE Z GORZKĄ CZEKOLADĄ I CYNAMONEM
Składniki:

  • 5-6 łyżek płatków owsianych
  • cynamon
  • soda oczyszczona 1/3- łyżeczki
  • odrobina soku z cytryny
  • w moim przypadku odżywka waniliowa ale śmiało można ją zastąpić wanilią z dodatkiem dowolnego słodzidła typu ksylitol i dodatkową łyżką płatków owsianych lub wiórków kokosowych
  • opcjonalnie 1 łyżka budyniu waniliowego bez cukru ( ja użyłam ale można pominąć)
  • pół dojrzałego banana
  • jedna mała lub średnia marchewka starta na dużych oczkach
  • 1 białko jajka
  • 4-5 łyżek mleczka kokosowego lub wody lub innego dowolnego mleka roślinnego/krowiego
  • do podania : gorzka czekolada/masło orzechowe/ ulubiony dżem bez cukru :)
WYKONANIE:
Nagrzać piekarnik do 180-200 st. Wszystkie składniki wymieszać w misce i za pomocą blendera (może być ręczny) zmiksować na gładką masę. Foremkę do zapiekania wyłożyć papierem do pieczenia lub wysmarować np. olejem kokosowym. Jeśli posiadacie foremkę sylikonową polecam ją użyć :) Wylać masę do formy, posypać gorzką czekoladą i włożyć do piekarnika na min. 30 min. Podawać z dowolnymi dodatkami :)





SMACZNEGO!!!

5 komentarzy:

  1. Na pewno wypróbuję przepis, bo uwielbiam ciasto marchewkowe! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam :) obiecałam mojemu mężczyźnie, że mu takie upiekę ;d

    OdpowiedzUsuń