niedziela, 12 kwietnia 2015

Pieczona truskawkowo- pomarańczowa w formie omleta :)

Kolejne zapieczone śniadanie.. uwielbiam takie.. smakują jak ciasto no i są pyszne.. a przede wszystkim o niebo zdrowsze od kupnych i idealnie sprawdzają się na śniadanie kiedy to potrzebujemy porządnego zastrzyku energii..
Często dostaję pytania na temat tego ile kalorii spożywam i że moje śniadania wyglądają na bardzo kaloryczne.. może i tak jest.. ale wychodzę z założenia że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia który ma na celu obudzić nasze ciało i metabolizm, więc wcale sobie nie żałuję.. i zamiast jajecznicy na maśle i boczku wybieram zdrowe składniki :) jak na razie widzę że nawet dobrze na tym wychodzę.
Wiem że obiecałam Wam post o moim aktualnym jadłospisie i o tym jak aktualnie jadam.. nie zapomniałam o tym.. post jest w trakcie tworzenia i wisi w wersjach roboczych bo jakoś nie mogę go dokończyć ale na pewno w końcu się ukaże :)
Wracając do mojego pysznego śniadania którego smak przypomniał mi o zbliżającym się lecie.. połączenie truskawek i pomarańczy smakuje dla mnie po prostu jak lato i tyle. :)
Zapraszam na przepis :) jak zwykle zamienniki lub modyfikacje podam w nawisie :)


Widzicie żółwia? :)

PIECZONA OWSIANKA TRUSKAWKOWO- POMARAŃCZOWA
Składniki:

  • 6 łyżek płatków owsianych
  • odżywka waniliowa którą jak najbardziej można pominąć dodając 1 łyżkę więcej płatków i wiórków kokosowych oraz dowolne słodzidło typu ksylitol i np. ziarenka wanilii
  • proszek do pieczenia
  • 1 jajko lub jeśli ktoś woli 2 białka
  • 1 lub dwie łyżki z czubem serka twarogowego ( gęstego)
  • skórka otarta z pomarańczy ( ilość wedle upodobań)
  • 1 spora łyżeczka lub łyżka budyniu bez cukru o smaku śmietankowym
  • pół jabłka
  • truskawki 
  • 4-6 łyżek mleka lub wody dla odpowiedniej konsystencji
  • opcjonalnie dowolne dodatki : u mnie masło orzechowe i dżem truskawkowy bez cukru
WYKONANIE:
Nagrzać piekarnik do 200 st. Wszystkie składniki oprócz truskawek zblendować na gładką masę. Wyłożyć do naczynia, Jeśli używacie sylikonowego jak ja nie potrzebujecie niczym smarować ani wykładać. Jeśli macie inne naczynie polecam papier do pieczenia lub olej kokosowy. Na wierzchu ułożyć truskawki. Piec około 20-30 minut. Podawać  z dowolnymi dodatkami i zajadać na zdrowie :)






SMACZNEGO!!!

2 komentarze: