sobota, 18 kwietnia 2015

Na śniadanie coś słodkiego czyli gryczane ciasto czekoladowe z truskawkami :)

Wczoraj ponownie zrobiłam mąkę gryczaną i dzisiaj postanowiłam ponownie zdradzić płatki owsiane właśnie dla niej. Według mnie świetnie zastępuję zwykłą mąkę i na dodatek jest bezglutenowa. Polecam każdemu kto posiada młynek zrobić ją samemu ponieważ jest to o wiele tańszy sposób. Można z niej wyczarować placki, ciasta, omlety czy naleśniki. Zaraz po mące owsianej jest to mój kolejny zdrowy zamiennik mąki pszennej.
Ostatnio wchodząc do sklepu poczułam piękny zapach truskawek, myślę sobie kurcze zjadłabym.. ale bałam się że to tylko zapach a smak jak innych pozostawia wiele do życzenia.. każdy wie jak smakują wielkie, czerwone i o idealnym kształcie truskawki pakowane w marketach szczególnie poza sezonem.. postanowiłam jednak że spróbuje i wcale nie żałuję.. ich smak zaskoczył mnie na plus i dlatego postanowiłam wykorzystać ich część w dzisiejszym śniadaniu..reszta trafiła do mojego brzucha :)



GRYCZANE CIASTO CZEKOLADOWE Z TRUSKAWKAMI
Składniki:

  • 45 g mąki gryczanej
  • 20 g odżywki czekoladowej można zastąpić dodatkową łyżką mąki gryczanej i słodzidła wedle uznania ( to zależy jak słodkie lubicie)
  • łyżka kakao
  • proszek do pieczenia 1 płaska łyżeczka
  • słodzidło ( najlepiej skosztować masy )
  • 2 białka lub jedno całe jajko
  • pół jabłka lub banana
  • serek twarogowy duża łyżka
  • łyżeczka budyniu bez cukru ( dowolny smak polecam czekoladowy)
  • truskawki
  • 9-10 łyżek mleka lub wody
  • opcjonalne dodatki : u mnie masło orzechowe i dżem truskawkowy bez cukru
WYKONANIE:
Nagrzać piekarnik do 200 st. Wszystkie składniki poza truskawkami zblendować blenderem na gładką masę. Wyłożyć do foremki ja użyłam sylikonowej, Jeśli nie posiadacie polecam wyłożyć każdą inna papierem do pieczenia. Na wierzchu ułożyć truskawki i do piekarnika na około 20-30 min. Podawać z dowolnymi dodatkami :)









SMACZNEGO!!!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam ciasto czekoladowe :)
    Pozdrawiam :)
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń