sobota, 4 kwietnia 2015

Gryczane ciastka bananowe z rodzynkami i orzeszkami ziemnymi (proteinowe) :)

Wszyscy dziś pieką jak szaleni więc i ja wzięłam się do roboty.. najpierw upiekłam mniej zdrowe muffinki bananowe z mąki pszennej bez jajek z rodzynkami dla jutrzejszych małych gości a potem stwierdziłam że i ja no coś zasłużyłam..w końcu byłam grzeczna cały rok :)... zaraz to nie te święta :)
Święta świętami ale ciacha są i kuszą zapachem :) mąż po ugryzieniu jednego pochłonął dwa od razu.. przypuszczam że wszystko przez to że są idealnie chrupiące na zewnątrz i miękkie w środku.. stwierdził że potem już pewnie takie nie będą.. znawca :) Zobaczymy :)
Są bardzo łatwe w wykonaniu i pyszne :) A więc przechodzę do rzeczy :)



GRYCZANE CIASTKA BANANOWE Z RODZYNKAMI I ORZESZKAMI ZIEMNYMI ( z dodatkiem białka)
Składniki:
  • 100 g mąki gryczanej ( u mnie zmielona kasza gryczana)
  • 30 g odżywki waniliowej ( jeśli chcecie myślę że spokojnie możecie pominąć i dodać ksylitol+ ziarenka wanilii a ilość mąki zwiększyć o łyżkę)
  • 1 łyżeczka proszku płaska
  • 1 jajko
  • 1 białko
  • opcjonalnie cynamon
  • 1- 1,5 banana
  • 4 łyżki mleka ( lub więcej)
  • rodzynki ilość wedle uznania
  • orzeszki ziemne - jak wyżej.. ( u mnie potłuczone tłuczkiem do mięsa)
  • Jeśli masa jest za mało słodka można dodać dodatkowo dowolne słodzidło
WYKONANIE:
Połączyć ze sobą suche składniki ( mąkę, odżywkę, proszek i cynamon.) W oddzielnym naczyniu rozbełtać jajka z mlekiem i dodać rozgniecionego banana. Wymieszać zawartości obu misek. Następnie jeśli jest zbyt gęstą można dodać jeszcze łyżkę płynu. Wmieszać rodzynki i orzeszki. W między czasie piekarnik nagrzewamy do 200 st. Na blasze układamy pergamin i wykładamy po łyżce masy formując kształt ciastka. Na wierzchu możemy jeszcze dodatkowo posypać orzeszkami. Wkładamy do piekarnika na 15-20 min. Obserwujemy. Ciastka delikatnie urosną. Pod koniec pieczenia jeśli chcemy by się przyrumieniły zwiększamy temperaturę. I gotowe. My zjedliśmy jeszcze ciepłe bo według mnie najlepsze :) 








SMACZNEGO!!!

5 komentarzy: