poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Czekoladowo- jabłkowy pudding chlebowy.

Wczoraj postanowiłam że na drugie śniadanie zamiast uwielbianych przeze mnie płatków owsianych które również mogą się przejeść mam ochotę na chleb.. mój ulubiony żytni na zakwasie bez drożdży z zaufanej piekarni w moim mieście który zakupiłam podczas pobytu w PL i po prostu zamroziłam.. jednak zwykłe kanapki nie wchodziły w grę, chciałam czegoś słodkiego i tak wpadłam na pomysł aby zrobić pudding chlebowy.. ale wiadomo w o wiele zdrowszej wersji.. Smak takiego puddingu możecie dowolnie modyfikować.. pamiętajcie że nie musicie nigdy trzymać się sztywno przepisu.. możecie użyć truskawek, jagód czy banana :)



CZEKOLADOWY PUDDING CHLEBOWY Z JABŁKIEM
Składniki:

  • 2 kromki chleba żytniego
  • 1 jajko lub jajko i białko lub 3 białka
  • w moim wypadku odżywka waniliowa dla fajniejszego smaku ale spokojnie możecie ją pominąć i dodać coś do posłodzenia n. ksylitol który według mnie jest najlepszy ( stewia zmienia smak)
  • łyżeczka kakao ( spora)
  • mała łyżeczka budyniu dowolny smak (bez cukru)
  • mleko około 100 ml może więcej
  • łyżka jogurtu greckiego
  • jabłko pokrojone w malutką kosteczkę - lub jeśli wolicie coś innego to pokrojony w kostkę banan, truskawki, maliny lub jagody ilość wedle uznania
  • dodatki opcjonalnie : gorzka czekolada, rodzynki lub orzechy
Wykonanie:
Piekarnik nagrzać do 200-180 st. Chleb pokroić w dużą kostkę. W naczyniu połączyć jajka, odżywkę lub słodzidło, kakao, budyń, jogurt i mleko. Jeśli używacie naczynia sylikonowego nie potrzebujecie go już dodatkowo natłuszczać jeśli czegoś innego wysmarujcie naczynie dokładnie np. olejem kokosowym. Do naczynia wykładamy chleb, na to wybranie owoce i zalewamy to wszystko naszą mieszanką jajeczną. Płyn ma przykryć chleb i owoce jeśli jest go za mało dodajcie więcej płynu. Dobrze dociśnijcie wszystko lub lekko pomieszajcie widelcem. Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy minimum 30 minut. Mój pudding siedział nawet dłużej dzięki czemu na wierzchu utworzyła się fajna chrupiąca chlebowa skorupka.







SMACZNEGO!!!

9 komentarzy:

  1. Tyle razy już go widziałam, a nigdy nie pomyślałam żeby zrobić. Twój wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kobieto proszę przystopować z tymi przepisami, bo nie nadążam z robieniem :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie robiłatakiego chlebka :)
    Pozdrawiam,
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Niby nic takiego, ale jaki efekt ;) Wygląda zachęcająco :D

    OdpowiedzUsuń
  5. O ciekawy przepis, takiego chlebka jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O kurcze! nie pomyślałabym że chleb z puddingiem ma tyle wspólnego :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod wrażeniem Twojej pomysłowości :). Pudding musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kobieto! Patrzę na zdjecia i zazdroszczę kreatywności! :D

    OdpowiedzUsuń