poniedziałek, 30 marca 2015

Zdrowe słodycze :) Opinia wegańskich batonów :)

Od początku mojej przygody ze zdrowym odżywianiem moje spożywanie słodkości ograniczało się do tego co sama sobie zrobiłam i bardzo dobrze się z tym czułam. Wiedziałam co pochłaniam ( dobre słowo) i że nie zaszkodzi to moje sylwetce. Ostatnio jednak głośno zrobiło się na temat kupnych zdrowych słodyczy - wegańskich, bez glutenu, organicznych, naturalnie słodkich.. pomyślałam może i ja spróbuje.. tak tak niektórzy powiedzą że podążam za modą a cały czas piszę żeby słuchać siebie.. zrozumiem to ale po prostu chciałam przekonać się czy są warte swoje ceny która jest spora według mnie jak na taki mały batonik i czym szczególnym urzekły wiele osób :)
Tak więc będąc w PL postanowiłam zakupić kilka.. i w sumie nie wiem czy "kilka" w tej sytuacji to dobre słowo.. no ale cóż jestem tylko kobietą i wyszłam z założenia że jeśli mi posmakują to kupię ich więcej zapłacę raz za przesyłkę i będę mieć zapas a jeśli nie w najgorszym przypadku mój mąż na pewno nimi nie pogardzi :)
Czekałam ze zniecierpliwieniem na paczkę aż w końcu Pan Kurier zapukał do mych drzwi. Moja pierwsza reakcja po otwarciu pudełka..ufff.. dobrze że zamówiłam więcej bo straszne z nich maleństwa..hahaha.. a tak na serio fakt duże to one nie są.
W dzisiejszym poście chciałabym Wam przedstawić tylko kilka z nich.


Na początek firma Roo'Bar która spośród tych wszystkich stała się jak na razie moim faworytem. Zamówiłam je tutaj. Koszt jednego batona to 5.55 zł. Ten o smaku jagód inków ma lekko pomarańczową nutę. Oczywiście wszystkie składniki jak zapewnia nas producent na opakowaniu są w 100 % organiczne.
Skład: daktyle, jagody inków 15 %, migdały, imbir i olej pomarańczowy 0,05 %.
POLECAM



Kolejny o smaku morwy i wanilii.
Skład: daktyle,orzechy nerkowca, morwa 20 %, wanilia burbońska 0,3 %. Może zawierać śladowe ilości orzechów łupinowych oraz pestki owoców.
Przyjemnie wyczuwalny smak wanilii którą uwielbiam.
POLECAM



Mój kolejny faworyt jeśli chodzi o smak :) z chia i kokosem który jest bardzo mocno wyczuwalny i dodatkowo olejek cytrynowy daje fajne orzeźwienie :)
Składniki: daktyle, orzech kokosowy suszony 22%, nasiona chia 8 %, olej cytrynowy tłoczony na zimno.
ZDECYDOWANIE POLECAM



Teraz inna firma i inny sklep zamówienia. Batony NAKD z Wielkiej Brytanii. Zamówiłam je tutaj po 4,80 zł za sztukę. Smak kakaowo-pomarańczowy ma mocno wyczuwalne kakao co dla czekoladoholików może być wybawieniem podczas cięższych dni :)
Skład: daktyle 40%, orzechy nerkowca 40%. rodzynki 14 %, kakao 5% i naturalne aromaty
POLECAM



I na zakończenie firma która robi najlepsze kupne na świecie masło orzechowe ale jeśli chodzi o ten konkretny produkt mam mieszane uczucia.
Baton jest bez nabiału, glutenu, soi i wegański. Wykonany z masła migdałowego meridian ale jak dla mnie nie ma konkretnego smaku, jest mega słodki i na pewno zaspokoi "chcicę" na słodycze ale jeśli miałabym ponownie dokonać zakupu to raczej bym się na niego nie skusiła. Kupiłam go na allegro za 5,99 za sztukę. W porównaniu do poprzedników ma większą zawartość białka co jest chyba jego jedyną zaletą.
Skład : Migdały 55%, brązowy ryż, syrop z agawy, otręby ryżowe, skoncentrowane soki owocowe (jabłka, gruszki, winogrona), emulgator - lecytyna słonecznikowa.
Jak widać składem też nie dorównuje powyższym.
ŚREDNI




Przede mną jeszcze masa innych smaków których nie mogę się już doczekać.
Czy warto???
Myślę że jak najbardziej. A po więcej zdrowych słodyczy bez wyrzutów sumienia zapraszam do tego sklepu
Znajdziecie tam również wiele innych produktów jak zdrowe oleje, masła orzechowe i wiele wiele innych :) Polecam.  


A wy kupujecie zdrowe słodycze? Może ktoś z Was już je próbował? Co sądzicie? A może macie coś fajnego co możecie polecić? :)

8 komentarzy:

  1. Ja bardzo lubię te z myprotein :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Batony wyglądają obiecująco. Może się kiedyś na nie skuszę, ale jestem podobnego zdania co ty - lepiej i taniej jest zrobić podobne w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio zastanawiałam się nad zakupem :P i zachęciłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Próbowałam kiedyś batony Zmiana, Zmiana, które mają całkem fany skład i smak (jadłam Aloha i Kosmos).

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie wolę słodkości własnej roboty. Moim faworytem są ciasteczka owsiane z suszonymi owocami :) Ale kto wie, może kiedyś się skuszę na te kupne batoniki :P

    OdpowiedzUsuń
  6. ja jeszcze żadnych nie próbowałam...braki mam :P

    OdpowiedzUsuń