czwartek, 5 marca 2015

Proste i zdrowe ciasto migdałowo-cytrynowe :)

Dzisiaj mam dla Was świetną i przede wszystkim zdrową propozycję na deser czy podwieczorek :) jeśli ktoś preferuje mniejszą ilość węgli pod wieczór to ciasto sprawdzi się wyśmienicie.. jest pełne białka i zdrowych tłuszczy :) Można przełożyć dżemem, masłem orzechowym, kremem czekoladowym z awokado.. czym dusza zapragnie :) Jest szybkie, proste i nie potrzebujecie do niego wielu składników :)
Przechodzę do rzeczy :)



JEDNOPORCJOWE CIASTO MIGDAŁOWO- CYTRYNOWE
Składniki:

  • 60 mąki migdałowej u mnie firmy Sukrin (odtłuszczona)
  • 1 jajko i jedno białko
  • słodzidło ilość i wybór wedle uznania ja użyłam erytrytol  1 łyżkę
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • sok i skórka otarta z połowy cytryny
  • 10-15 łyżek wody lub dowolnego mleka
  • opcjonalnie: ziarenka wanilii i łyżka roztopionego oleju kokosowego
WYKONANIE:
Jajko i białko zmiksować lub zblendować przez chwilę ze słodzidłem, dodać mąkę z proszkiem, sok, skórkę i płyn i dalej dokładnie zmiksować. Włożyć do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piec minimum 30 min może dłużej. Można zjadać jeszcze ciepłe lub poczekać aż ostygnie :) Pozdawać z dowolnymi dodatkami :)




SMACZNEGO!!!!

9 komentarzy:

  1. uwielbiam Twoje przepisy! wygląda bosko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis i co najważniejsze całkiem prosty! Skuszę się z pewnością :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda przepysznie !:). moja lista twoich dań, które muszę spróbować regularne się powiększa. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ulubione połączenie smakowe! :D
    Zapraszam: http://grapefruitjuicesour.blogspot.com
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jest tyle fajnych przepisów na tę mąkę migdałową...muszę ją wreszcie kupić :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Mąka migdałowa i kokosowa to u nas produkt numer jeden :) muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń