sobota, 28 marca 2015

Pieczona owsianka śmietankowo- twarogowa na dobre rozpoczęcie dnia :)

Dzisiejsze śniadanko jak to przystało na weekend: wypiekane :) tym razem troszkę inne niż zwykle.. przede wszystkim dlatego że nie użyłam tutaj odżywki białkowej.. ale nie martwcie się pełnowartościowe białko dostarczymy tym razem w formie twarogu :) do tego suszone daktyle które naturalnie osładzają nasz wypiek :) jako dodatki niezastąpione masło orzechowe i gorzka czekolada a plasterki banana na wierzchu tylko dopełniają całość :) idealne trio czyż nie..banan+masło+czekolada...mmmm.. mogłabym wcinać cały czas :) Przygotowanie owsianki zaczęłam wieczorem dnia poprzedniego.. a dokończyłam rano.. myślę że równie dobrze można wykonać całość wieczorem a o poranku tylko cieszyć się smakiem pysznego śniadania :)


PIECZONA ŚMIETANKOWA OWSIANKA TWAROGOWA
Składniki:

  • 50-60 g płatków owsianych
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
  • suszone daktyle około 4-5 sztuk lub więcej ( osobiście użyłam 4 i dodatkowo dodałam erytrytol około 2 łyżeczek)
  • mleko lub woda ( ilość aby zalać płatki ale nie za dużo. Płatki mają wchłonąć płyn żeby nic nie zostało ja to zawsze robię na oko :)
  • 2 białka jaj
  • 120 g twarogu (ja użyłam półtłustego)
  • łyżka budyniu śmietankowego bez cukru ( może być waniliowy jeśli wolicie inny smak)
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • dodatki opcjonalnie : gorzka czekolada, plasterki banana, masło orzechowe

Wykonanie:
Płatki, wiórki i pokrojone drobno daktyle zalewamy wybranym płynem na noc. Jeśli wybieracie mleko wstawcie miskę do lodówki, jeśli wodę polecam zalać wrzątkiem i przykryć talerzykiem. Rano rozgrzewamy piekarnik (około 180-200 st.)gdy płatki wsiąkną cały płyn (jeśli coś pozostało bo dodaliście za dużo odlejcie resztę) dodajemy białka, twaróg, proszek, budyń i wszystko blendujemy na gładką masę. Jeśli masa jest za mało słodka dodajcie ksylitol/stewie lub inne słodzidło. Przekładamy masę do foremki. Ja polecam sylikonową bo nie potrzebuje dodatkowego natłuszczania. Jeśli nie macie wyłóżcie naczynie papierem do pieczenia :) Na wierzchu układamy plasterki banana i posiekaną gorzką czekoladę :) Pieczemy około 30 min lub nawet ciut dłużej.. wszystko zależy od piekarnika. Ja to zawsze robię na wyczucie. Jeśli potrzymacie dłużej będzie bardziej wilgotna w środku :)
Polecam posmarować masłem orzechowym lub ulubionym dżemem bez cukru :)
Pychotaaaa :)





SMACZNEGO!!!

10 komentarzy:

  1. Ale pysznie wygląda. Wszystko, co twarogowe jest pyszne, więc jestem pewna, że i ta owsianka by mi zasmakowała. :) Przepis do zakładek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku jaka cudna *-* Dawno nie jadłam pieczonej...
    Zapraszam:
    http://grapefruitjuicesour.blogspot.com
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pycha, uwielbiam takie smaki!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W czwartek lecę do mojego faceta, a tam mogę szaleć ze śniadaniami, więc wypróbuję na 100% :D powiedz mi tylko jakiej firmy budyni bez cukru używasz? Fakt, że jakoś szczególnie nie szukałam, ale wydaje mi się, że większość polskich firm je dosładza niestety :/

    OdpowiedzUsuń