sobota, 7 marca 2015

Niezastąpiony i uniwersalny przepis :)

Dzisiaj chciałam się z Wami podzielić przepisem który towarzyszy mi codziennie :) jest tak uniwersalny że można go do woli modyfikować a i forma podania jest również dowolna.. możecie zrobić z tej masy placuszki, babeczki, omleta ( mój ulubiony pieczony) lub ciasto :) codziennie zmieniam dodatki i zajadam się zdrową słodkością 7 dni w tygodniu no chyba że mam akurat ochotę na coś słonego :) wtedy bułeczki z mikrofalówki sprawdzają się świetnie.. ale przechodząc do rzeczy.. dzisiejsza owsiana szarlotka na śniadanie jest właśnie z tego przepisu i dużo z Was pod zdjęciem na Instagramie prosiło o recepturę dlatego działam :)



OWSIANA SZARLOTKA/OMLET OWSIANY :) (z możliwością modyfikacji)
Składniki:

  • 5-6 łyżek płatków owsianych 
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
  • 3 białka jaj/jedno całe jajko i jedno białko/ 2 jajka
  • dowolna odżywka białkowa około 20 g / można pominąć i zastąpić dowolnym słodzidłem i dodatkową łyżką wiórek, mąki kokosowej/ migdałowej lub po prostu płatków owsianch
  • całe jabłko/ banan/ gruszka
  • proszek do pieczenia pół łyżeczki
  • opcjonalne dodatki : kakao/wanilia/suszone owoce/orzechy/masło orzechowe/ gorzka czekolada/ dżem bez cukru
Wykonanie:
Sposób wykonania jest banalnie prosty. Zawsze staram się aby moje przepisy były szybkie i smaczne dlatego i tym razem jest podobnie. Płatki, wiórki, jajka, odżywkę, wybrany owoc, proszek do pieczenia wrzucam do blendera i miksuje na gładką masę. Ja to robię takim ręcznym ponieważ ten zwykły zakończył ostatnio swój żywot :) Gdy masa już jest gładka dodaje do niej np. posiekane orzechy lub suszone owoce albo gorzką czekoladę na wierzch i wtedy podaje z masłem orzechowym na wierzchu. Możecie także do masy dodać kakao i wanilie. Kombinujcie ze smakami :) wkładam do nagrzanego do 200 st. piekarnika i piekę minimum 30 min, raz jest to mniej a raz więcej wszystko zależy od użytej foremki czy ciasto jest bardziej płaskie jak omlet czy wyższe.. ale na ogół na oko :)
Zazwyczaj robię z tej masy omlety dzień wcześniej a rano tylko smaruje tym na co mam ochotę i w ten sposób mam gotowy i pełnowartościowy posiłek do pracy :)






Życzę smacznego :)

7 komentarzy:

  1. super, najbardziej lubię takie uniwersalne przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę zrobić, wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda mega pysznie. Robimy podobne. Jestem mega fanką omletów, pankejków iplacków wszelkiego rodzaju.

    OdpowiedzUsuń
  4. Głodna się przez Ciebie zrobiłam.

    OdpowiedzUsuń