sobota, 7 marca 2015

Nie oceniaj i nie bądź oceniany..


Ostatnio natknęłam się na YT na film ocenianiu innych ludzi i powiem Wam że od tamtej pory po głowie chodzi mi kilka myśli z którymi chciałabym się tutaj z Wami podzielić :)
Idę o zakład że nie ma na świecie człowieka który choć raz nie został oceniony czy to negatywnie czy pozytywnie i który sam nie poddawał ocenie innej osoby..
Zawsze tak było.. i na pewno dalej tak będzie.. jesteśmy ludźmi, taka nasza mentalność..
Szkoda tylko że to jak wyglądamy, jak się ubieramy, gdzie mieszkamy i ile zarabiamy wpływa na to jak postrzegają nas inni.. Bo czy nie jest tak że widząc zadbaną i pięknie wyglądająca osobę mamy ochotę nawiązać z nią znajomość, a taka typowa " szara myszka" nie robi na nas żadnego wrażenia.. Przyznaje się bez bicia sama kiedyś tak właśnie postrzegałam ludzi.. zbyt powierzchownie.. i przypuszczam że wiele na tym traciłam.. Dopiero od niedawna zaczyna mi się przejaśniać w głowie.. bo prawdą jest że sama nie chciałabym być tak postrzegana przez innych.. nie chciałabym aby to jak się ubieram czy wyglądam wpływało na moje życie społeczne.. nie rób drugiemu co tobie nie miłe idealnie się tu wpisuje.. nie chcesz być oceniana, sama nie oceniaj.. łatwo się piszę ale gorzej wdrożyć ten plan w praktyce.. bo nawet gdy przestaniemy kogoś oceniać ta druga osoba niekoniecznie może mieć takie podejście do życia jak my sami.. i co w  takiej sytuacji zrobić? No cóż nie pozostaje nic innego jak przestać się tym przyjmować.. ludzie gadali, gadają i gadać będą.. zawsze komuś nie będzie coś pasowało a to w naszym wyglądzie czy sposobie bycia.. ale tak naprawdę nikt nie ma prawa ingerować w nasze decyzje i nasze życie.. sposób w jaki przechodzimy prze ten świat jest naszym wyborem i skoro nam jest w tym dobrze nie widzę powodu dla którego należało by coś zmieniać..
Nasze obecne czasy są niestety bardzo brutalne.. trzeba nauczyć się mieć " twardy tyłek".. bardzo niesprawiedliwą sytuacją jest dla mnie ocenianie osób na podstawie ich wagi.. nie oszukujmy się osoby " większe" a nawet takie jak większość kobiet w rozmiarze 40 jest dyskryminowana z tego powodu.. są postrzegane jako kobiety mniej atrakcyjne, nie dbające o siebie i nic nie robiące ze swym życiem.. hola hola.. STOP.. dlaczego tak jest? Znam kobiety które posiadając rozmiar 40 lub większy są bardzo zadbane i co najważniejsze mają lepszą samoocenę niż ja sama przy rozmiarze niższym?
Duży wpływ na takie postrzeganie kobiet ma również świat mody.. wszędzie widzimy tylko kobiety w rozmiarze XS z wystającymi kościami, tzw. " kanony piękna". Okey ale kanony piękna dla każdego są inne.. Mój mąż osobiście wolał jak miałam więcej ciała.. dla niego kobiety w rozmiarze XS z nogami do ziemi nie robią wrażenia.. bo jak " kogoś takiego" przytulić?
"Jesteś super fajną dziewczyną ale jakbyś miała trochę większe piersi"........ matko.. nigdy nie zrozumiem tego typu uwag.. jestem fajna ale jakbym miała coś większe lub mniejsze sprawi że co? Że będę jeszcze fajniejsza? Ale przecież jestem FAJNA :) nie uważacie że to jest trochę dziwne ?
Wiem że komentarze niektórych bywają okrutne..samej czasami jest mi ciężko się z nimi zmierzyć.. i użyje tu cenzuralnego słowa ( wybaczcie).. czasami "mieć wyje***ne na wszystko jest ciężko i ciężko nie brać do siebie takich słów.. dodatkowo jeśli od dawien dawna byliście poddawani ocenie..
Ale warto nie brać do siebie wszystkiego.. wpuszczać jednym uchem a wypuszczać drugim.. nasza głowa stanie się lżejsza.. mniej zadręczających nas myśli które krążą tam tylko dlatego że ktoś sobie postanowił uprzykrzyć nam życie.. nie warto..oj nie warto..
ALE.. żeby nie popadać ze skrajności w skrajność.. nie każda opinia jest od razu dla nas krzywdząca.. czasami luźno rzucona prze koleżankę uwaga że np. w czerwonej sukience jest mi lepiej niż w zielonej nie musi być przez nas brana za atak.. taką uwagę warto rozważyć a jeśli nadal według ciebie zielona sukienka jest tym w czym czujesz się lepiej słuchaj tego co podpowiada Ci intuicja.. ponoć ona nigdy nie zawodzi.. a koleżance podziękuj za opinię i daj ładnie do zrozumienia że jednak w zieleni czujesz się bardziej pewna siebie :) bo to ty masz się dobrze czuć, to ty masz być pewna siebie, to są Twoje decyzje i nikt nie może kształtować Twojego życia za Ciebie :)

Zdarzyło Ci się kogoś ocenić? Ocenić zbyt powierzchownie? Okey.. stało się.. następnym razem jednak pomyśl dwa razy.. pomyśl że jesteś na miejscu osoby ocenianej i nie jest to miłe..
Rozpisałam się znowu dzisiaj.. jakoś tak przy weekendzie mam więcej czasu i słowa same pojawiają się w mojej głowie..
Jeszcze raz dziękuję za Twoją obecność tutaj i życzę miłego dnia :)

14 komentarzy:

  1. To prawda co napisałaś! Dużo osób ocenia, krytykuje a nie pomyśli jak ona czula by się w takiej sytuacji.. Cóż, ludzi nie zmienimy, trzeba być twardym i się nie dać takim paskudnym charakterom :) buziaki Ada :** :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że ten post powinien przeczytać każdy, ponieważ wszyscy tu jestesmy w pewien sposob "winni". Oceniamy chudych, otylych, dyslektykow, sportowcow, ludzi na ulicy, w filmie itd. Polecam ten post Alicji (Fitbody), dla której ocenianie pewnej modelki, a przede wszystkim wspanialej osoby, stało się ulubionym hobby. Dobrze, ze ta osoba (nie Alicja) ma tyle klasy, ze nie zwraca najmniejszej uwagi na to, co się na jej temat pisze. Podobnie jak Kelly Clarkson, której ostatnio "dostalo" się na Twitterze za to, że jest gruba.

    OdpowiedzUsuń
  3. niestety, powierzchowność to zmora naszych czasów. Dobrze, że ktoś zwraca uwagę, że nie powinno tak być.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana, bardzo mądre słowa! Każdy niech będzie sobie taki jaki być chce, nie oceniajmy i wszystkim to na dobre wyjdzie! Ktoś może być chudy, ktoś gruby, ale to on taki jest, co nam do tego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podobną sprawę poruszyłam u siebie. Masz 100% racje kochana!

    OdpowiedzUsuń
  6. DZiękuje za te piękne i mądre słowa <3
    Zapraszam: http://grapefruitjuicesour.blogspot.com
    :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mądre słowa! nic nam do tego jaka jest druga osoba, zajmijmy się sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na szczęście nie mam czasu na ocenianie oraz przejmowanie się oceną innych, i myślę, że to jest zasadniczy problem oceniających - za dużo wolnego czasu mają ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja staram się nie oceniać zachowania innych ludzi, tak naprawdę przecież to tylko oni wiedzą co nimi kieruje.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ocenianie, obgadywanie - to rzeczy, które były są i będą zawsze..
    Cieszę się, że taki post powstał, bo popieram Twoje zdanie w 100 %.
    A co do oceniania innych, warto się jeszcze zastanowić nad tym jaką krzywdę możemy zrobić drugiej osobie nie znając jej dobrze, tylko oceniając. Są osoby z różnymi problemami - to, że ktoś jest mega chudy, czy grubszy, to nie zawsze musi być jego wina, Ci ludzie mogą być chorzy, mieć problem z samym sobą...Ludzie "niemodni" może nie mają pojęcia, o tym w co się ubrać, może najzwyczajniej w świecie nie stać ich na nowe, modne ubrania, a może mają w życiu tyle innych problemów, że wygląd, czy ubiór jest w tym momencie najmniej istotny??
    Ja na co dzień staram się nie oceniać ludzi przez pryzmat wyglądu czy ubioru, coraz lepiej idzie mi również nie przejmowanie się opiniami innych na mój temat..
    Ale się rozpisałam - sorki wielkie :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety ludzie są tacy, że oceniają innych. Po wyglądzie, po charakterze i po milionie różnych rzeczy.
    Dlatego warto nie skupiać się na innych, a popracować nad sobą. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochana, od 2miesiecy waga stoi w miejscu, cm tez slabo uciekaja, czuje ze cos robie źle, a na pewno jUZ jeśli chodzi o odżywianie... : (((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko powiedzieć mi coś więcej bo Cię nie znam :)

      Usuń