sobota, 28 marca 2015

Kolejna owsiankowa wariacja czyli przepyszny i pomarańczowy budyniowy krem owsiany podany z musem z nektarynki :)

Tym razem postanowiłam że chciałabym nieco urozmaicić standardową owsiankę i podać ją w innej formie.. i z innymi owocami niż dotychczas.. :) stwierdziłam że pomarańcza i nektarynka świetnie będą do siebie pasować i wiele się nie pomyliłam.. jak dla mnie połączenie idealne i orzeźwiające :)
Do tej pory może z dwa razy próbowałam zrobić krem owsiany i jakoś zawsze coś było nie do końca tak jakbym chciała.. w tym przypadku uważam że osiągnęłam ten poziom na którym mi zależało.. krem był mega aksamitny, gładki, idealnie gęsty i słodki :) poezja :) wszystkim którym czasami nudzi się zwykłe wydanie owsianki zapraszam na ten przepis :)



OWSIANY KREM BUDYNIOWY O SAMKU POMARAŃCZY PODANY Z MUSEM Z NEKTARYNKI 
Składniki:

  • 5-6 łyżek płatków owsianych
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
  • odżywka białkowa dowolny smak (u mnie karmelowo-mleczny) około 20 g jeśli nie używacie dodajcie dla słodkości daktyle lub inne dowolne słodzidło + opcjonalnie laskę wanilii
  • sok wyciśnięty z całej lub połowy pomarańczy 
  • woda (wrzątek) lub dowolne mleko do zalania płatków
  • łyżka budyniu śmietankowego bez cukru + woda lub mleko do rozrobienia
  • nektarynka
  • opcjonalnie masło orzechowe ( u mnie ZAWSZE!!!!)
Wykonanie:
Płatki, wiórki, odżywkę ( lub posiekane drobno daktyle/inne słodzidło) mieszamy w misce. Wyciskamy do mieszanki sok z pomarańczy i dodajemy wybrany płyn ( wrzątek lub mleko) w ilości potrzebnej aby przykryło płatki. Jeśli wybieramy mleko wstawiamy miskę do lodówki. Rano przekładamy mieszankę do garnka i stawiamy na małym gazie. Następnie w kubku rozrabiamy budyń z wodą lub mlekiem i dodajemy do garnka. Jeśli chcemy (ja tak właśnie zrobiłam) używamy blendera ręcznego aby wszystko ładnie zmiksować na gładko. Podgrzewamy całość przez jakiś czas, co chwila mieszając. Jeśli jest za gęste dodajemy jeszcze wody do momentu aż konsystencja będzie nam odpowiadać. Nektarynkę blenduje i wykładam na wierzch mojego kremu do tego masło orzechowe i jestem w niebie :)






SMACZNEGO!!!

9 komentarzy:

  1. A zrób coś z omleta wytrawnego :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tymi owsiankami tak można kombinować... :) Wygląda smakowicie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. takiego budyniu jeszcze nie jadłam, na pewno spróbuję! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypróbowałam i posmakował mi :] chociaż mi 4 łyżki płatków owsianych w zupełności wystarczyły :]

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypróbowałam i posmakował mi chociaż mi 4 łyżki płatków owsianych w zupełności wystarczyły :]
    Ps. Twoje przepisy są świetne! Często z nich korzystam :)

    OdpowiedzUsuń