sobota, 21 lutego 2015

Śniadaniowe wypiekanie czyli pieczona owsianka sezamowo-waniliowa z jabłkiem, truskawkami i sosem orzechowym :)

Ale długi tytuł posta :) Dawno nie kombinowałam z porannymi owsiankami przede wszystkim z braku czasu a że dziś mamy sobotę mogłam sobie pozwolić na małe szaleństwo w kuchni. Wczoraj zakupiłam kolejną mąkę firmy Sukrin i od razu musiałam jej wypróbować.. poprzednio miałam także kokosową i migdałową i jak na razie żadna z nich mnie nie zawiodła i mogę je polecić z czystym sumieniem.. fajny dodatek w kuchni bogaty w tłuszcze i białko :)
Owsianka wyszła i była przepyszna także wszystkich chętnych zapraszam na przepis.



PIECZONA OWSIANKA O SMAKU CHAŁWY WANILIOWEJ Z JABŁKIEM, TRUSKAWKAMI I SOSEM ORZECHOWYM
Składniki:

  • około 50 g mąki owsianej
  • 20 g mąki sezamowej
  • 20 g odżywki waniliowej- jeśli nie używacie dodajcie więcej mąki sezamowej, wanilię (ziarenka) i słodzidło typu ksylitol ( wydaje mi się że sprawdzi się najlepiej bo stewia ma inny posmak) lub miód
  • małe jabłko starte na tarce
  • truskawki
  • duże białko jajka lub pół całego
  • łyżka serka twarogowego lub jogurtu
  • proszek do pieczenia około pół łyżeczki
  • soda oczyszczona około 1/3 łyżeczki
  • około 50 ml wody lub mleka ( do odpowiedniej konsystencji)
  • masło orzechowe + woda na sos
Wykonanie:
Standardowo poszłam na łątwiznę i wszystkie składniki oprócz truskawek i jabłek zblendowałam. Następnie są dwie opcje :
1. do gotowej masy dodać starte jabłko
2. najpierw wyłożyć w foremce pół masy na to jabłka i na wierzch resztę masy.
Następnie na wierzchu układamy truskawki i wkładamy do nagrzanego do 200 st piekarnika i pieczemy minimum 30 min może ciut dłużej. W trakcie pieczenia sprawdzamy czy za bardzo się nie rumieni i w razie konieczności zmniejszamy temperaturę do 180-170 stopni.
Po upieczeniu polewamy sosem orzechowym czyli najzwyczajniej w świecie masłem wymieszanym z wodą lu mlekiem jeśli wolicie :):)





SMACZNEGO!!!

9 komentarzy:

  1. Coraz bardziej mnie zaskakujesz <3 I love it!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda świetnie:) Opis też zachęca do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak często korzystasz w ciągu dnia z odżywki?:>

    OdpowiedzUsuń
  4. Aga gdzie mozna w norwegii kupic naczynie do pieczenia owsianki?

    OdpowiedzUsuń