piątek, 27 lutego 2015

Pieczona owsianka waniliowo-jagodowa z orzeźwiającą nutką cytrynową :)

Kolejne zapieczone śniadanie :) na ogół mam na nie czas jedynie na weekendzie i mogę wtedy poeksperymentować z różnymi kombinacjami smakowymi :) tym razem miałam ochotę na jagody i stwierdziłam że świetnie będą smakować z cytryną :) i wiele się nie pomyliłam :) owsianka miała bardzo orzeźwiający smak i zdecydowanie przypadła mi do gustu :)
Ostatnio na Instagramie wrzucałam podobną pieczoną ale z truskawkami i tak naprawdę zazwyczaj baza w tych wypiekach jest niezmienna :)



JAGODOWO- CYTRYNOWA PIECZONA OWSIANKA WANILIOWA 
Składniki:

  • 6 łyżek płatków owsianych
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
  • 20 g odżywki waniliowej ( jeśli nie posiadacie lub po prostu nie używacie zamiast tego polecam dodać jakieś słodzidło np. ksylitol lub stewia, ziarenka wanilii i dodatkową łyżkę wiórek i płatków owsianych)
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia i odrobinka sody
  • sok z połówki cytryny i skórka
  • 2 białka jaj
  • pół jabłka
  • garść jagód ( mogą być mrożone)
  • 3-5 łyżek mleka lub wody dla odpowiedniej konsystencji
  • opcjonalnie do podania masło orzechowe lub gorzka czekolada
WYKONANIE:
Płatki, wiórki,odżywkę lub jej zamienniki, proszek, sodę, jajka, jabłko i cytrynę wrzucamy do blendera i miksujemy na gładką masę przez chwilkę. Dodajemy płyn. i jeszcze raz miksujemy. Przelewamy do naczynka/foremki na wierzchu układamy jagody i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni. Pieczemy około 30 min.




SMACZNEGO!!!!

6 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie! Świetne masz te pomysły na owsiankę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. nie jadłam nigdy pieczonej owsianki :o :D
    muszę koniecznie wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super, ale i tak najbardziej w oczy rzuca się ta ogromna łycha masła orzechowego <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak tylko sprawie sobie nową kuchenkę to na pierwszy ogień pójdą Twoje przepisy z pieczonymi owsiankami <3 już nie mogę się doczekać!!!!! :D a powiedz mi kochana, co polecisz na podwieczorki? bo już nie wiem co mam jeść! omlety wchodzą w grę? nie chciałabym przekraczać 250kcal bo muszę zlecieć trochę z tłuszczyku :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Omlety, koktajle, sałatki.. to na co masz ochotę.. używaj zdrowych zamienników i wcinaj na zdrowie :)

      Usuń