piątek, 6 lutego 2015

Pieczemyyyy.. Owsiane bułeczki na sodzie na udany poranek :)

Nadmiar wolnego czasu skłania człowieka do szukania sobie zajęcia.. z racji że nie mam za dużo siły treningi odpadają, cardio shopping również dlatego postanowiłam coś upichcić.. a w ogóle muszę Wam powiedzieć że po ostatnich rewolucjach żołądkowych pozmieniały mi się mega smaki i mam bardziej ochotę na coś słonego niż słodkiego z rana.. jakoś owsianka UWAGA!!!! nie podchodzi mi na razie.. bardziej mam ochotę na różne zdrowe kanapki a z racji że w Norwegii ciężko dostać chleb bez dodatku mąki pszennej lub innych zbędnych składników postanowiłam pokombinować i zrobić coś sama :) jestem bardzo zadowolona z mojego wypieku i na pewno jeszcze wrócę do tego przepisu a może nawet coś pokombinuje i wyjdzie jeszcze coś innego :)
Bułeczki są mega proste w wykonaniu :) nie trzeba nic wyrabiać.. wystarczy wymieszać łyżką.. są wyśmienite, lekko słodkawe, wilgotne w środku a na wierzchu delikatnie chrupiące :) Już myślę z czym je zjem :)


OWSIANE BUŁECZKI NA SODZIE
SKŁADNIKI:

  • 300 g mąki owsianej
  • 150 g maki żytniej razowej
  • 50 g mąki żytniej pszennej
  • 200 ml kefiru
  • 200 (lub 250 ml) wody
  • 3 łyżki roztopionego oleju kokosowego
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 lub 2 łyżki ksylitolu (lub miodu/syropu z agawy)
WYKONANIE:
Suche składniki połączyć łyżką w misce. Następnie dodać do suchych płynne (można wcześniej wszystkie płynne połączyć razem). Wymieszać łyżką. Ciasto jeśli będzie za rzadkie po chwili zgęstnieje. Piekarnik nagrzać do 200-220 stopni. Wyłożyć blachę papierem i wykładać łyżką na papier dowolną ilość masy. Uformować bułeczkę.
Można również zrobić tak jak ja i wyłożyć masę do większych foremek na muffinki. 
Na wierzchu można posypać dowolnymi ziarnami lub płatkami owsianymi.
Piec około 15-20 min. Następnie wyjąć na kratkę w celu ostudzenia. Ja nie wytrzymałam i musiałam spróbować jeszcze lekko ciepłej z odrobiną masła... mmmmm.. niebo w gębie :)
U mnie wyszło 10 bułeczek :)







SMACZNEGO!!!!

9 komentarzy:

  1. Genialny przepis! Wyglądają obłędnie <3 Zaraz zabieram się za pieczenie! Pytanie tylko, czy do jutra nie zrobią się zbyt suche?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że nie powinny ja je włożyłam do pojemnika..i myślę czy nie zamrozić kilka :)

      Usuń
    2. Myślę że nie powinny ja je włożyłam do pojemnika..i myślę czy nie zamrozić kilka :)

      Usuń
  2. wyglądają lepiej niż z najlepszej piekarni i jestem pewna,że smakują niebo lepiej! :)
    U Ciebie zawsze super przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł :D Tylko muszę zrobić o połowę mniejszą porcję ze względu na to, że zdrowo w tym domu odżywiam się tylko ja haha :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, wyglądają super ;) ja uwielbiam jak moja mama piecze chleb ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. ale fajne bułeczki! wyglądają mega smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń