środa, 18 lutego 2015

Chrupiące nuggetsy z kurczaka :)

Wiadomo z czasem wszystko może nam się znudzić dlatego warto eksperymentować w kuchni, doprawiać aby z dobrze znanego nam i często spożywanego składnika wyczarować coś całkiem nowego.. Tak też było dzisiaj gdy wyciągnęłam z lodówki pierś z kurczaka, popatrzyłam na nią i pomyślałam : o nie znowu o samo.. ??? Nie tym razem.. pobuszowałam po szafkach i w ten o to sposób ze zwykłej piersi z kurczaka stworzyłam coś całkiem innego ale równie pysznego i zdrowego
:) 
Polecam każdemu kto szuka czegoś nowego w kuchni i nie boi się łączenia różnych smaków; w tym przypadku pierś z wiórkami kokosowymi :) Pychotka :) oba składniki uwielbiam i na pewno ta potrawa wejdzie na stałe do mojego menu.. z pewnością zasmakuje również dzieciom i nada się idealnie na różnego rodzaju imprezy gdy chcemy pokazać znajomym że zdrowe wcale nie znaczy nudne i bez smaku :) do tego różnego rodzaju dipy i mamy zdrowego fast fooda :) Zapraszam na przepis :)



KOKOSOWE NUGGETSY Z KURCZAKA
Składniki:
  • pierś z kurczaka
  • kefir/maślanka lub jogurt naturalny
  • przyprawy : papryka/ sól/ pieprz/ curry/ oregano/ kumin ( tak naprawdę wybór zależy od Was)
  • czosnek 
  • cebula
  • mąka owsiana około 2 łyżek
  • jajko i jedno białko 
  • wiórki kokosowe
Wykonanie:
Pierś z kurczaka oczyścić i pokroić na większe kawałki wedle uznania. Wymieszać z kefirem/maślanką lu jogurtem, przyprawami rozmiażdżonymi dwoma ząbkami czosnku i pokrojoną w kawałki cebulą. Wstawić na około 1 h do lodówki lub dłużej ( im dłużej tym lepiej). Następnie rozgrzać piekarnik do 250 st. W misce wymieszać jajko, białko i mąkę owsianką na jednolitą masę. Obtaczać kurczaka w mieszance mąki i jajek a następnie we wiórkach. Układać na papierze do pieczenia. Piec około 10-15 min. Najlepiej sprawdzać bo każdy piekarnik jest inny i wszystko zależy od grubości kurczaka. Ale nie wymaga to dużo czasu im krócej tym lepiej :) I gotowe :) Polecam maczać w ketchupie bez cukru lub innych domowych sosach np. czosnkowym na bazie jogurtu i czosnku lub musztardowym. Jako dodatek pieczone warzywa i frytki z batata :) Niebo w gębie :)





SMACZNEGO!!!!

19 komentarzy:

  1. wygląda przepysznie ! :). muszę wypróbować ! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Twój blog to kopalnia jedzeniowych pomysłów!
    Odkryłam w niedzielę przypadkowo i nie mogę się oderwać ;)
    Pozdrawiam!
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i w takim razie zapraszam częściej :)

      Usuń
  3. A masz może jakieś ciekawe przepisy wegetariańskie?
    Uwielbiam Twojego bloga <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) ostatnio myślałam nad tym.. narazie nic nie mam ale jak tylko coś wpadnie mi do głowy na pewno wrzucę :)

      Usuń
  4. o mamusiu u Ciebie jak zwykle pysznosci :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Uwielbiam kurczaka, uwielbiam pieczone potrawy i uwielbiam chrupiące kąski :) Przepis idzie do wypróbowania w najbliższy wolny dzień:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj warto :) jeśli lubisz wiórki i kurczaka powinno Ci zasmakować :)

      Usuń
  6. wow! bardzo fajny przepis z tymi wiórkami :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. jejku, niedawno kombinowałam podobne danie i przepadłam! pyszneee :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie wchodzi na stałe do menu :)

      Usuń
  8. o jejku, wygląda bosko! muszę zrobić :D słyszę jak wiórki kokosowe mnie wołają :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja Siostra wczoraj je zrobiła a potem przez ponad godzinę wysyłała mi smsy, jakie to dobre i jak szybko znika. Koniecznie spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pysznie. Smakuje pewnie jeszcze lepiej. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam nuggetsy ;) ostatnio robiłam bardzo podobne !

    OdpowiedzUsuń