sobota, 21 lutego 2015

Awaryjne bułeczki z mikrofalówki :)

Uwielbiam pieczywo :) i nie mówię tu o bezwartościowym białym, nadmuchanym chlebie który można dostać wszędzie. O dobry kupny chleb ciężko a czasu na upieczenie niestety często brak. Moje poszukiwania w Norwegii dobrego chleba nie zakończyły się zbyt owocnie.. czasami zamiast owsianki na śniadanie mam ochotę na kanapki lub jajecznice a wiadomo że jakieś pieczywko by się wtedy przydało.. i postanowiłam stworzyć sobie takie ekspresowe bułeczki w 4 minuty :)
Możliwości kombinacji jest wiele.. za każdym razem możecie mieć inny smak bułeczki, użyć innej mąki.. świetna zabawa :) możecie dodać maku, kminku, czosnku czy koperku i zjadać z łososiem wędzonym i awokado lub dodać cynamon i mamy bułeczkę na słodko z serkiem wiejskim i jabłkiem :)
Poniżej przedstawiam Wam przepis podstawowy :)



MIKROFALOWE BUŁECZKI
Składniki:

  • 40-50 g mąki owsianej/żytniej/ orkiszowej
  • 3 białka jaj
  • łyżka lub dwie jogurtu/maślanki/kefiru/ serka twarogowego
  • przyprawy : koperek/sól/papryka/oregano/bazylia/czosnek/kminek/mak/ksylitol/cynamon/wanilia/ kakao
  • opcjonalnie mak/orzechy/pestki dyni/sezam/słonecznik/posiekana gorzka czekolada
Wykonanie:
Wszystko blendujemy, przelewamy do miseczki i wkładamy do mikrofalówki na pełną moc na około 4 minuty. Można zajadać ciepłą ale według mnie najlepiej smakuje ostudzona :) 






SMACZNEGO!!!

16 komentarzy:

  1. Świetny przepis! Na pewno mi się przyda! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają smacznie, ale ja nie mam mikrofalówki, a z chęcią bym zjadła... :D :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No padłam ;o i zbieram szczękę z podłogi! Pomysł rewelacyjny!!

    OdpowiedzUsuń
  4. coraz wiecej pojawia sie tych przepisow z mikrofalowki. Najpierw widzialam ciasto, w sobote ziemniaki z mikrofalowki,a teraz bulki. musze wyprobowac ten przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Z pewnością wypróbuję ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietny blog, instagram i przepisy!
    bede regularnie odwiedzac :)
    mam pytanie co do tych buleczek - planuje taka zrobic na sniadanko tylko ze.... nie bede miala co potem zrobic z zoltkami ;) czy mge zamiast 3 bialek uzyc jednego calego jajka?
    czy wplynie to na smak, konsystencje?
    bo ze na kalorie to wiem, ale nie o to mi chodzi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie że możesz dodać jedno całe jajko :) Dziękuję bardzo za miłe słowa :)

      Usuń
  7. Ile bułeczek wychodzi z tej porcji?

    Dana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1 :) ja ją rozkrajam na 4 i mam tak jakby dwie kanapeczki :)

      Usuń
  8. Czy mogę pomieszać mąkę z otrębami? Np. 30 g mąki żytniej + 10 g otrębów pszennych?

    OdpowiedzUsuń
  9. nie wyszła mi oklapła doradzisz dlaczego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może masa była za rzadka? A proszek do pieczenia sproboj dać bo z tego co widzę to nie wymienilam w przepisie a to ratuje zawsze sytuacje ☺ nie za dużo odrobinkę ☺

      Usuń