sobota, 31 stycznia 2015

Zdrowe słodycze i pomysł na ptasie mleczko :)

Wieki nie jadłam ptasiego mleczka.. kiedyś lubiłam.. oczywiście potrafiłam bez niego żyć ale jak już siadłam do pudełka to całe "pięterko" szło za jednym zamachem :) wiem wiem nie ma się czym chwalić ale pewnie wiele z Was może przyznać się do tego samego :) ręka do góry kto pochłaniał owe słodkości raz dwa trzy??? :)
Dzisiaj postanowiłam że spróbuje zrobić własne i powiem Wam że wcale nie wymaga to ciężkiej pracy i wymyślnych składników a smak jest bardzo podobny ( wiadomo że nie identyczny) jak kupne ze sklepu :) Posmakowało nawet mojemu mężowi a jak wiecie jest bardzo surowym krytykiem :) jest to typowo białkowa przekąska którą można zajadać się całkowicie bez wyrzutów sumienia :)
Zapraszam na przepis :)



CZEKOLADOWO-KOKOSOWE PTASIE MLECZKO
Składniki:

  • 200 g serka twarogowego ( odpowiednik w PL myślę to ten we wiaderku sernikowy) lub po prostu zwykły twaróg ale wtedy w dalszej części przepisu należy nieznacznie zwiększyć ilość płynu
  • wiórki kokosowe czubata łyżka lub więcej
  • 2 łyżeczki żelatyny + około 150 ml wrzątku
  • w moim przypadku odżywka czekoladowa ale spokojnie można zamienić kakao+ksylitol
  • na polewę: gorzka czekolada ( u mnie 90%) + 1-2 łyżki mleka
WYKONANIE:
Żelatynę rozpuszczamy we wrzątku a następnie blendujemy z resztą składników. Wylewamy do jakiegoś naczynia lub foremek. Wcześniej proponuję wyłożyć naczynko folią spożywczą co ułatwi późniejsze wyciąganie. Wkładamy do lodówki aż stężeje. Kroimy wedle upodobania. Rozpuszczamy gorzką czekoladę z łyżką lub dwiema mleka i polewamy po wierzchu.





P.S Następnym razem z racji mojego uzależnienia od masła orzechowego dodam go do masy :) będzie równie pysznie... mmmm.. orzechowo-czekoladowe :) Spróbujcie koniecznie :)

SMACZNEGO!!!!

5 komentarzy:

  1. świetny przepis! nie wpadłabym nigdy na to,że można w tak prosty sposób zrobić ptasie mleczko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają bosko! koniecznie muszę zrobić, uwielbiałam kiedyś ptasie mleczko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja ostatnio zrobiłam sernik, przekąska białkowa jak znalazł. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Niebawem musze zrobić :) buzka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię ptasie mleczko, ale nigdy go nie robiłam..

    OdpowiedzUsuń