sobota, 6 grudnia 2014

Piernikowa szarlotka jaglana w wersji kompaktowej :)

Dzisiaj przy okazji Mikołajek mam dla Was zdrową pyszność o smaku piernika z dodatkiem jabłek i skórki pomarańczowej :) uwielbiam smak korzennych przypraw a co najlepsze można zajadać się takim ciachem bez wyrzutów sumienia :) ja swoje zjadłam na drugie śniadanie do kawki i było pysznie :)



MINI PIERNIKOWA SZARLOTKA JAGLANA
Składniki:

  • 50 g płatków jaglanych zmielonych na mąkę
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • łyżeczka kakao
  • słodzidło wedle uznania (miód, stewia, ksylitol w dowolnej ilości)
  • pół łyżeczki przyprawy korzennej 
  • 1/3 łyżeczki sody i proszku do pieczenia
  • skórka otarta ze sparzonej pomarańczy
  • 3 białka lub jedno jajko i jedno białko
  • jabłko starte na drobnych oczkach na mus
  • opcjonalnie jeśli jest taka potrzeba odrobinka dowolnego mleka lub wody
  • dodatki które można wmieszać do masy : orzechy, bakalie, gorzka czekolada lub domowe powidła bez cukru
Wykonanie:
Suche składniki połączyć razem. białka rozbełtać razem z jabłkiem. Połączyć obie masy. Wmieszać wybrane dodatki. Przełożyć do foremki ( ja użyłam sylikonowej). Wkładamy do nagrzanego do 200 st. piekarnika i pieczemy około 30 min mniej więcej :)
Możecie podać z jogurtem lub musem z jabłek lub przełożyć powidłami bez cukru :)









SMACZNEGO!!!

2 komentarze:

  1. U Ciebie jak zawsze pysznie ;). Nominowałam Twój blog do Liebster Blog Award. Jestem ciekawa jak odpowiesz na niektóre pytania ;). Jeśli masz ochotę na wzięcie udziału w zabawie, to zapraszam do mnie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. mam słabość do takich wypieków : )

    OdpowiedzUsuń