sobota, 22 listopada 2014

Żytnie ciasteczka migdałowe z wisienką :)

Relaksując się dzisiaj po obiedzie nagle doznałam natchnienia kulinarnego i poczułam ogromną chęć upieczenia czegoś innego.. czegoś czego jeszcze nigdy nie robiłam.. całkowicie z głowy..metodą prób i błędów.. poderwałam się z łóżka i obrałam kierunek kuchnia.. postawiłam na ciastka..oczywiście zdrowe.. mój tester czytaj mąż miał za zadanie ocenić słodkość, kruchość i inne aspekty.. po jego opinii stwierdziłam że mogę się podzielić z Wami tym przepisem a w sumie to nie mogłam się doczekać żeby go Wam zamieścić :)



ŻYTNIE CIASTECZKA MIGDAŁOWE Z WISIENKĄ
Składniki na około 8 ciastek:

  • 60 g mąki żytniej razowej
  • 40 g mielonych migdałów
  • 2 łyżki ksylitolu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 białka
  • około 20-22 g rozpuszczonego oleju kokosowego (ok. 3-4 łyżki)
  • wiśnie na wierzch ja użyłam mrożonych
  • aromat migdałowy tyle kropel ile chcecie
Wykonanie:
Rozgrzać piekarnik do 200 st. Dobrze połączyć suche składniki. Białka i ksylitol delikatnie ubić..ja użyłam blendera ( nie na sztywno, ma być delikatnie płynna biaława masa). Do suchych dodać białka z ksylitolem, olej i aromat. Wymieszać dobrze łyżką. Wykładać łyżką lub łyżeczką na papier do pieczenia na wierzchu ułożyć po wiśni. Włożyć do piekarnika i piec początkowo w 200 st przez około 5 min następnie zmniejszyć do 180-160 i piec kolejne 10 min. Mają się delikatnie zrumienić :) 
Mój mąż testował jeszcze ciepłe ale według mnie po wystygnięciu są jeszcze lepsze. 

Dla tych którzy proszą obliczyłam ile ma całość masy :  680 kcal, B 20 g, T 40 g, W 80 g i Błonnik 13 g






SMACZNEGO!!!!

10 komentarzy:

  1. Wygladaja pysznie! Chyba znowu bede musiala spr je zrobic ale to jutro bo juz dzis zjadlam ciacho z jablkiem hihi;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to na przyszłość życzę smacznego :)

      Usuń
  2. ależ apetycznie wyglądają :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Masakra jakie świetne rzeczy Ty wymyslasz! Na dniach koniecznie spróbuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :d daj znać czy smakowały :)

      Usuń
  4. o mamusiu!!!!!!!!! niebo w gebie.... daj jedno :D

    OdpowiedzUsuń