sobota, 22 listopada 2014

Najprostszy na świecie śniadaniowy mini chlebek bananowy :)

Uwielbiam to ciacho mogłabym je jeść codziennie :) jego wariacji jest wiele..można kombinować z dodatkami, ale według mnie najlepiej smakuje z masłem orzechowym ;) idealne połączenie :) dzisiejszy chlebek jest bez jajek co może ucieszyć niektórych z Was :) Bazą są płatki owsiane i banan. W nawiasach lub obok podam wam zamienniki bo już próbowałam w wielu kombinacjach i zawsze wychodzi :) to jest taki wypiek który zawsze się udaje :)



MINI ŚNIADANIOWY CHLEBEK BANANOWY
Składniki:

  • 50 g płatków owsianych zmielonych na mąkę
  • opcjonalnie cynamon
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia i sody
  • ja użyłam odżywki waniliowej ale bez również wychodzi i wtedy polecam dodać więcej słodzidła, należy spróbować masę na końcu do banan to naturalny słodki smak
  • łyżka lub dwie wiórek kokosowych
  • 1 łyżka zmielonego siemienia lnianego (możecie dodać 1 jajko lub białko jeśli wolicie)
  • mały dojrzały banan (rozgnieciony)
  • opcjonalnie gorzka czekolada ( posiekana, ja używam 90 % kakao)
  • do podania masło orzechowe
  • woda dla odpowiedniej konsystencji ( może być również dowolne mleko lub bardziej na bogato np. serek twarogowy, jogurt naturalny lub ricotta)
Wykonanie:
Połączyć suche składniki razem. Mokre razem w oddzielnej misce z tym że płyn dodajemy na końcu w ilości odpowiedniej aby nadać dobrą konsystencję. Wymieszać suche składniki z mokrymi. Konsystencja ma być nie za gęsta ale też nie za rzadka.. coś jak ciasto na racuchy może troszkę rzadsze, chodzi o to żeby płatki miały czym nasiąknąć. Gorzką czekoladę możemy wmieszać do masy lub posypać tylko po wierzchu. Ja daję 1 kostkę z czego pół do masy pół na wierzch. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i pieczemy minimum 30 min może troszkę dłużej trzeba zaglądnąć :) a potem zajadamy ze smakiem :)





SMACZNEGO!!!

2 komentarze: