sobota, 8 listopada 2014

Najprostsze na świecie domowe masło orzechowe :)

Prosiliście mnie wielokrotnie aby wstawiła przepis na masło orzechowe które uwielbiam :) dzisiaj uzupełniałam zapasy i postanowiłam podzielić się etapami jego powstawania z Wami.. od razu zaznaczę że to nic odkrywczego i megaaaaaaa prostego aczkolwiek czasochłonnego.. ale wierzcie mi warto zdecydowanie :)

DOMOWE MASŁO ORZECHOWE

  • orzechy ziemne prażone lub nie to już tak naprawdę od Was zależy, jedyne czego się zawsze trzymam to kupuje niesolone wolę dosolić sobie sama w razie potrzeby ale to również robię rzadko. Ja używam prażonych bo takie mi lepiej smakuje :) można je uprażyć na suchej patelni często potrząsając patelnią żeby nie doprowadzić do przypalenia bo będą gorzkawe. lub w piekarniku. I właśnie ta druga opcja przypadła mi bardziej do gustu.
  • Dodatkowo blender ręczny lub zwykły to już też zależy od Was czym dysponujecie. Ja używałam i jednego i drugiego i w obu przypadkach zawsze wychodzi ale potrzebne są przerwy żeby nasz sprzęt nie uległ spaleniu :) dzisiaj pokaże Wam jak używam blendera ręcznego. 
  • Porada : cierpliwości :) chyba najważniejsza.. róbcie przerwy i na pewno się uda.
  • Ja swojego masła nigdy nie przechowuje w lodówce tylko temperaturze pokojowej w zamkniętym szczelnie szklanym słoiku.
  • Tak naprawdę masło orzechowe to żadna trudność choć i mi na początku też się tak wydawało. Wsypujemy orzechy do blendera i działamy robiąc przerwy :)

No to zaczynamy :)


Na początku orzechy będą się Wam zbierać często i musicie pomagać sobie łyżeczką..



Zacznie się robić bardzo gęsta masa.. dobre ćwiczenie na bicka hahaha :)



Im dłużej będziecie blendować tym masa będzie się robiła coraz rzadsza :)


I rzadsza..


Aż w kocu waszym oczom ukaże się pyszne masełko :)


POWODZENIA!!!

6 komentarzy:

  1. Domowe najlepsze, choć fakt cierpliwość albo dobry sprzęt to podstawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie.. mi jeden sprzęt już poszedł ale jak narazie odpukać wszystko jest dobrze :D no i smak nieporównywalny z kupnym :)

      Usuń
  2. świetny pomysł, będę testować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. w sumie baardzo proste,będę próbować ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naprawdę jest bardzo proste a efekt końcowy jest przepyszny :)

      Usuń