poniedziałek, 3 listopada 2014

Moja lista..65 sposobów na lepsze i zdrowsze życie :D

Każdy z Nas ma jakieś zasady którymi kieruje się w życiu. Jakoś nigdy nie zastanawiałam się dogłębnie nad swoimi :D w chwili zmiany stylu życia na zdrowszy zmieniło się bardzo moje myślenie.
Postanowiłam stworzyć listę sposobów i tricków na lepsze i zdrowsze życie:D niektóre są mniej lub bardziej oczywiste, część już dawno praktykuję a część na pewno zacznę :D i będę się tego trzymać :D Może komuś z Was się przyda bo pytacie mnie jak zacząć więc niech to będzie taki mini przewodnik :D
Pamiętajcie że we wszystkim trzeba znaleźć balans :D Zapraszam do lektury :D



  1. Pij więcej wody!
  2. Wyeliminuj napoje gazowane
  3. Nie kupuj gotowych soków, lepiej je zrobić samemu
  4. Nie jedz w pośpiechu.
  5. Albo przed telewizorem!
  6. Wypij rano szklankę ciepłej wody z cytryną pomoże to oczyścić organizm
  7. Dodaj więcej białka w swojej diecie, pomoże to utrzymać sytość przez dłuższy czas.
  8. Spróbuj jeść codziennie jakąś sałatkę
  9. Lub rób więcej zup
  10. Zamień słodycze kupne na domowe lub owoce. Ja uwielbiam jabłka i banany z masłem orzechowym :D niebo w gębie :D 
  11. Używaj naturalnych substancji słodzących, takich jak miód, syrop klonowy, syrop z agawy, ksylitol, stawie zamiast cukru białego.
  12. Zamień mąkę pszenną na pełnoziarnistą, gryczaną lub owsianą.
  13. Wybieraj gorzką czekoladę zamiast mlecznej lub białej
  14. Nie kupuj mleka 0% lepsze będzie tłustsze np. 2 %
  15. Nie bój się tłuszczy :D wybieraj te zdrowe.
  16. Nie ograniczaj drastycznie kalorii.
  17. Używaj jogurtu greckiego zamiast tłustej śmietany
  18. Wybieraj niesolone orzechy zamiast solonych.
  19. Używaj zdrowych olejów i oliwy z oliwek.
  20. Spróbuj oleju kokosowego zamiast masła.
  21. Spróbuj jeść więcej węglowodanów złożonych.
  22. Wprowadź więcej produktów bogatych w błonnik
  23. Ogranicz spożycie soli 
  24. Oglądaj 30 minut mniej telewizji każdego dnia.
  25. Raz w tygodniu pozwól sobie na jakieś szaleństwo :D np. w postaci domowego ciasta lub pizzy ze znajomymi
  26. Jedz śniadania.
  27. Wymień ryż biały na brązowy
  28. Zamień białe pieczywo na takie z pełnego ziarna lub na zakwasie
  29. Wymień makaron w wersji pszennej na pełnoziarnisty
  30. Zainwestuj w dobrą patelnię i nie smaż na głębokim oleju. 
  31. Spróbuj słodkich ziemniaków ale nie bój się też zwykłych.
  32. Zamiast słodkich płatków śniadaniowych wybierz płatki owsiane, pomysłów na ich przyrządzenie jest bardzo dużo i są mega pyszne 
  33. Rób własne dressingi i nie używaj kupnych
  34. Włącz więcej przypraw do swojego menu
  35. Ogranicz przetworzoną żywność
  36. Rób zdrowe lunch boxy zamiast stołowania się na mieście
  37. Nie waż się za często.
  38. Ćwicz to co sprawia ci przyjemność i nie wzoruj się na innych..jest tyle możliwości : rower, bieganie, siłownia, basen, jazda na rolkach, joga, zumba, pilates i wiele wiele innych
  39. Zacznij mówić do siebie: "Jestem wspaniała", "Dam radę" zamiast ciągle się krytykować
  40. Zachowaj pozytywne nastawienie, nawet gdy coś pójdzie nie po twojej myśli np. zjesz coś co nie było w planie, lub nie jest specjalnie zdrowe,gdy nie uda Ci się wykonać treningu z jakiegoś powodu. Nie karz się za to.
  41. Nie zapominaj o kolacji ale nie jedz jej zaraz przed pójściem spać.
  42. Spróbuj przygotowywać sobie zdrowe przekąski po które możesz sięgnąć w chwili gdy dopadnie cię głód.
  43. Staraj się jeść regularnie
  44. Wybierz schody zamiast windy
  45. Nigdy nie chodź na zakupy spożywcze głodna wtedy jest większe prawdopodobieństwo że sięgniesz po coś co nie jest zdrowe
  46. Pamiętaj o znajomych, staraj się więcej rozmawiać niż wysyłać SMS-ów
  47. Wybierz książkę zamiast TV
  48. Wysypiaj się
  49. Spróbuj się bardziej zorganizować
  50. Spędzaj aktywnie czas
  51. Nie myśl cały czas o tym że musisz coś zrobić, lub że coś zrobiłaś źle
  52. Pamiętaj że jedzenie to nie matematyka
  53. Nie porównuj się z innymi. JESTEŚ JEDYNA W SWOIM RODZAJU.
  54. Naucz się przyjmować krytykę ale także nie rozpamiętuj tego w nieskończoność
  55. Policz do 10 kiedy jesteś zła
  56. Nie traktuj zdrowego jedzenia jako diety i czegoś na chwilę. Spraw aby sprawiało Ci to przyjemność.
  57. Rozciągaj się lub praktykuj jogę. Ja powoli włączam do swojego planu treningowego :D
  58. Myśl pozytywnie i doceń to co już osiągnęłaś lub zrobiłaś.
  59. Poznaj swoje ciało i to, co dobrze działa na Ciebie, nie podążaj ślepo za trendami
  60. Nagradzaj się.
  61. Dbaj o bliskich
  62. Śmiej się częściej (śmiech spala kalorie)
  63. Pamiętaj że każdy popełnia błędy.
  64. Jeśli masz zły dzień, znajdź czas na relaks i odpoczynek. 
  65. BĄDŹ SOBĄ I CIESZ SIĘ ŻYCIEM

14 komentarzy:

  1. Masz rację, są to podstawowe zasady zdrowego trybu życia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba sobie to wydrukuję :) bardzo fajna i pozytywna lista!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też właśnie tak planuję :D dzięki :D

      Usuń
  3. zgadzam sie z kazdym jednym punktem i podpisuje sie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna lista ! Każdy z tych punktów w innym miejscu w domu wydrukowane dużą czcionką ;D
    Motywacja gwarantowana ;D

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D To jest dobry pomysł :D

      Usuń
  5. I to są fajne i miłe sposoby na zdrowsze, lepsze zycie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I na dodatek wcale nie trudne do zrealizowania :D

      Usuń
  6. Świetna lista! Lubię wszystkie punkty, ale szczególnie podoba mi się 52, 53 i 65 :) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :D moja historia jest długa i zawiła ale w końcu zrozumiałam że zdrowy tryb życia to nie masa wyrzeczeń :D

      Usuń