sobota, 22 listopada 2014

Jabłkowe smakołyki :)

Dzisiaj w roli głównej jabłka :) i dwa przepisy.. Mugcake i placuszki.. dla mnie i mojego Tomka :)
Głównym składnikiem jest jabłko i płatki owsiane ale każdy z tych smakołyków jest inny :) Uwielbiam takie zdrowe słodkości którymi mogę zajadać się bez wyrzutów sumienia :) i widzę że mojej drugiej połówce również bardzo to przypadło do gustu.. Odkąd zaczął "nałogowo" zajadać się płatkami owsianymi jedna paczka starcza nam na baaaardzo krótko ale cieszy mnie to :) dodatkowo ostatnio przerzuciłam się na płatki bezglutenowe i muszę Wam powiedzieć że zauważyłam zmiany.. jakoś nigdy nie zastanawiałam się nad tym czy mam nie tolerancje glutenu czy nie ale odkąd wprowadziłam właśnie taką mała zmianę w postaci innych płatków zauważyłam że znacząco zniknęły problemy które miałam do tej pory ze strony układu pokarmowego a mianowicie bardzo częste wzdęcia i bóle brzucha.. także może faktycznie coś w tym jest.. kto wie.. ale przechodząc do rzeczy podaje Wam przepisy :)



KAKAOWY MUGCAKE JABŁKOWY Z RODZYNKAMI I CYNAMONEM
Składniki:

  • płatki owsiane zmielone na mąkę 45-50 g
  • łyżeczka kakao
  • proszek do pieczenia 1 łyżeczka
  • słodzidło ja użyłam erytrytolu ale możecie użyć tego co chcecie 
  • cynamon
  • jajko
  • jabłko starte na tarce
  • rodzynki ilość wedle uznania
  • mleko (roślinne lub inne jaki używacie, woda też będzie okey) odrobina dla odpowiedniej konsystencji około 50 ml może mniej
Wykonanie:
Wymieszać suche składniki razem. Rozbełtać lekko jajko, dodać starte jabłko. Wymieszać suche składniki i mokre razem. Na końcu dodać rodzynek i odpowiednią ilość mleka czyli taką żeby konsystencja była niezbyt gęsta ale też nie za rzadka. Przełożyć do miseczki/ kubka i wstawić do mikrofali na 3-4 minuty na pełną moc. Podawać z dowolnymi dodatkami. Mój mąż zjadł z ricottą :)
Dla tych co nie posiadają mikrofali myślę że w piekarniku również się uda. 180 stopni przez około 30 min :)










OWSIANE PLACUSZKI JABŁKOWE Z NUTKĄ PIERNIKA
Składniki:
  • płatki owsiane zmielone na mąkę 50 g
  • proszek pół łyżeczki
  • przyprawa korzenna wedle uznania
  • kakao 1 łyżeczka
  • ja użyłam odżywki możecie pominąć i dodać więcej słodzidła i 1 łyżkę wiórek kokosowych bo robiłam i w ten sposób
  • 3 białka lub jedno jajko i jedno białko
  • jabłko starte na tarce
  • woda dla odpowiedniej konsystencji
Wykonanie:
Suche składniki połączyć razem. Mokre razem. Połączyć wszystko i na końcu dodać wody dla odpowiedniej konsystencji żeby nie było za gęste. Smażyć przez chwilę z jednej i drugiej strony. Ja użyłam PAMU ale możecie użyć oleju kokosowego :) Podałam z serkiem waniliowym czyli serek twarogowy i odrobinka odżywki waniliowej dla smaku :)




SMACZNEGO!!!!

4 komentarze:

  1. Dodawać suche składniki do mokrych czy na odwrót?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co tak szczerze to nie ma raczej różnicy :) możesz i tak i tak :)

      Usuń
    2. Pyszności ;) Z reguły się dodaje mokre do suchych ;)

      Usuń
    3. Pyszności ;) z reguły się dodaje mokre do suchych ;)

      Usuń