piątek, 14 listopada 2014

Ciasto czy chlebek kto to wie ?? Owsiany wypiek dyniowo-bananowy z nutką piernika i domowa przyprawa korzenna :)

Troszkę ostatnio miałam urwanie głowy, dużo pracy i zajęć ale dziś w końcu  udało mi się znaleźć czas na to co lubię czyli gotowanie :) Ostatnio mój kochany mąż bardzo mile mnie zaskoczył :) zaczął coraz bardziej domagać się zdrowych potraw i uwaga zjadł owsiankę która tak mu smakowała że robię mu ją już któryś dzień z rzędu :) upodobał sobie szczególnie jabłkową z cynamonem :) jego zakupy zdecydowanie uległy " uzdrowieniu" i o dziwo zaczął czytać składy..może nie ma jeszcze takiej wprawy jak ja ale i tak cieszy mnie ta mała zmiana :)
Z racji tego że jutro weekend i oboje jesteśmy w domu postanowiłam upiec zdrowe ciacho idealne do kawy :) Miałam z nim poczekać do jutra ale nie wytrzymałam i podzielę się przepisem z Wami już dziś :) Oczywiście nawet nie dałam mu ostygnąć do zdjęć choć wiem że nie powinno się kroić ciepłego ciasta..ale co tam :)
Dodatkowo w końcu wzięłam się za zrobienie domowej przyprawy korzennej.. Święta tuż tuż..ostatnio zaczęłam wymyślać i spisywać świąteczne przepisy w w wersji uzdrowionej.. i planuję na dniach zrobić może jakieś pierniczki jak czas pozwoli dlatego przyprawa będzie jak znalazł :) do tej pory czuć ją w całym domu tak bardzo jest aromatyczna :) Okey po tym troszkę przydługawym wstępie przechodzę w końcu do przepisu.




KORZENNE CIASTO OWSIANE DYNIOWO-BANANOWO-JABŁKOWE 
Składniki:

  • 100 g mąki żytniej razowej lub innej jakiej używacie
  • 100 g płatków owsianych
  • 1 łyżeczka sody i proszku
  • 1 lub dwie łyżeczki przyprawy korzennej
  • słodzidło wedle uznania (musicie skosztować masy) Ja użyłam erytrytolu ale może być ksylitol lub cokolwiek innego co używacie (miód, syrop z agawy)
  • 100 g pure z dyni
  • 100 g musu z jabłek
  • 1 duży bardzo dojrzały banan (lub półtora)
  • 2 jajka
  • spora łyżka masła orzechowego
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego
Wykonanie:
Połączyć ze sobą suche składniki. W drugiej misce zblendować lub zmiksować mokre. Połączyć suche i mokre składniki razem bardzo dokładnie. Włożyć do nagrzanego do 200 st piekranika i piec do momentu gdy wierzch się ładni zarumieni i po nakłuciu patyczek/wykałaczka będzie czysty. Kroić ostudzone.
Z tych proporcji mi udało się pokroić na 12 kawałków.
Specjalnie dla tych co pytają czasami policzyłam kaloryczność i całość to około 1100 kcal w tym 28 g błonnika, 180 g węglowodanów, 34 g tłuszczu i 40 g białka. 







SMACZNEGO!!!

6 komentarzy:

  1. musze powiedziec... ze wyglada niesamowicie... sama bym zjadla :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to do dzieła :) na Twojej masie możesz wcinać do woli :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Smakuje jak piernik :) a z proporcjami można eksperymentować :)

      Usuń
  3. Adus to ciacho jest mega pyszne wczoraj upiekłam z małymi modyfikacjami (zamiast dyni - gdyżnie miałam - dałam jabłka dodałam jeszcze orzechów)i właśnie się rozpływam jedzac go POLECAM wszystkim, naprawde smakuje jak piernik
    zresztą wszystkie przepisy na potrawy z tego bloga sa oszałamiające

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie jak piernik :) a do tego o wiele zdrowszy :) na drugi lub 3 dzień po upieczeniu jak wytrzyma jest jeszcze lepszy :)

      Usuń