piątek, 7 listopada 2014

Burak w roli głównej i ciasto na śniadanie.. Czyli pieczona owsianka buraczkowo-bananowa a la piernik :D

Kto powiedział że nie można zjeść ciasta na śniadanie? A jeśli jeszcze dodatkowo jest zdrowe i pyszne ja nie widzę żadnych przeciwwskazań. Dzisiaj w mojej kuchni króluje mało doceniane warzywo jakim jest burak. O tym że jest zdrowy nie trzeba wspominać a w wypiekach sprawdza się rewelacyjnie :) 
Myślę że pojawi się dzisiaj jeszcze raz i jeśli będzie to udany eksperyment na pewno się nim podzielę :) A tymczasem zostawiam Was z przepisem, idę robić jajecznicę dla męża, a potem kawka i sobotni relaks.



BURACZKOWO-BANANOWY PIERNIK OWSIANY 
Składniki:

  • 50 g mąki owsianej lub zmielonych płatków owsianych
  • łyżka kakao
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia i sody
  • cynamon, goździki i kardamon lub gotowa przyprawa korzenna
  • słodzidło
  • jeśli używacie odżywki możecie dodać 
  • 100 g ugotowanego i startego buraka
  • pół małego banana rozgniecionego
  • białko jajka
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
  • jeśli będzie potrzeba na końcu można dodać około 50 ml wody lub mleka jeśli byłoby za gęste i nie dało się rozmieszać
  • opcjonalnie na wierzch pokruszona gorzka czekolada i u mnie obowiązkowo masło orzechowe
Wykonanie:
Suche składniki wymieszać dobrze w misce. W drugiej połączyć mokre następnie zmieszać zawartości obu misek razem. Przełożyć do foremki/naczynka do zapiekania i wstawić do nagrzanego piekarnika do 200 st. Piec około 30 min może ciut więcej. Ja podałam oczywiście z masłem orzechowym (sporą ilością).




SMACZNEGO!!!

2 komentarze:

  1. Jak smakuje burak z bananem? Troche obawiam się tego połączenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi bardzo smakuje :) spróbuj i się przekonaj :)

      Usuń