piątek, 3 października 2014

Słów kilka o norweskiej rzeczywistości :D i mini zakupowy mix zdjęciowy :D

Dzisiaj zrobiłam kilka zakupów jak pewnie się domyślacie nie odzieżowych :D jakoś większą przyjemność sprawia mi ostatnio shopping spożywczy :D

W mojej kuchni ponownie mała nowość a mianowicie mąka tym razem kokosowa :D już zdążyłam ją przetestować i muszę powiedzieć że smak jest super :D 
Dodatkowo kupując płatki owsiane stwierdziłam że wypróbuje te bez glutenu :D choć nie widzę bym miała jakieś problemy, chciałam najzwyczajniej w świecie zobaczyć co będzie :D
Z nowości są także płatki jaglane które zawsze chciałam wypróbować ale jakoś sama nie wiem czemu do tej pory nie znalazły się w mojej zdrowej spiżarni :D
Zawsze jak robi się chłodniej w mojej kuchni króluje cynamon, uwielbiam ale ostatnio znalazłam również świetną mieszankę ziół bez soli która dodana do każdej potrawy świetnie podkreśla jej smak :D
Poza suchymi produktami dużo warzyw i owoców :D i tym razem musiała się w moim koszyku znaleźć dynia :D trzeba z niej korzystać póki jest sezon :D 
Szykuje się także kolejna produkcja masła orzechowego :D bo w słoiku już świeci pustkami :D a tak być nie może :D
Uzupełniłam także braki mojej ulubionej odżywki waniliowej i zaopatrzyłam moją szafkę z herbatami :D ostatnio królują w niej typowo rozgrzewające smaki gdzie głównymi składnikami są imbir, kardamon, cynamon i goździki :D

Zrobiłam również zapas mojego ulubionego jogurtu greckiego bo znalazłam świetną promocje :D a w Norwegii nabiał nie należy do najtańszych :D  wpadła też ricotta którą kupuję od czasu do czasu i wykorzystuję ja do różnych wypieków :D
Coraz częściej na zakupach sięgam także po banany gdzie wcześniej omijałam je szerokim łukiem :D










Chcieliście kiedyś zobaczyć moją okolicę :D Uważam że Norwegia to piękny kraj ale trzeba trochę pojeździć :D Dla mnie jest to taka większa, górzysta wieś :D skały, lasy i woda :D i wszechobecne górki, które czasem mogą dać nam nieźle popalić :D
Nie mieszkam w samym centrum Oslo, tylko na obrzeżach gdzie jest zdecydowanie spokojniej :D
Norwegia ma swój unikalny styl budownictwa.. białe lub błękitne drewniane domy ze spadzistymi dachami.. duża prostota, naturalność i delikatność..
Mi osobiście bardzo podoba się skandynawski styl wnętrz.. pełen światła, jasności, bieli, drewna, rustykalnych mebli i pasujących do siebie dodatków..
Dla mnie Norwegia jest zupełnie innym krajem niż Polska..przede wszystkim kulturowo.. od razu jak przyjechałam tutaj można to było dostrzec.. ale wybierając emigrację trzeba umieć dostosować się do nowego społeczeństwa..
Norwegowie są bardzo przyjaznymi ludźmi, i na ogół nie dyskryminują innych.. są dosyć wyrazistym narodem.. należą do ludzi bardzo spokojnych, nie stresujących się niczym, powolnych, nie spieszących się, żyją w zgodzie z naturą, i bardzo ważna jest dla nich ochrona i nie zaśmiecanie środowiska..
Ich nieodzowną częścią życia jest aktywność fizyczna na łonie natury takie jak wspinaczki po górach czy po prostu codzienne spacery.. W Polsce rodzice podczas deszczu trzymają dzieci głownie w domu, Norwegowie postępują całkowicie inaczej dla nich deszcz nie jest przeszkodą przecież są parasole, kurtki przeciwdeszczowe i kalosze :D
Dla wielbicieli zdrowego odżywiania to jest kraj idealny.. są narodem bardzo aktywnym fizycznie, na każdym kroku można znaleźć siłownie wypełnione po brzegi, ich styl ubioru jest również typowo sportowy :D nigdy nie wychodzą z domu bez tzw. matpakke czyli po prostu lunch boxu :D i tutaj nie jest to dla nich dziwny widok gdy ktoś wyciąga nagle masę pojemników :D
W Polsce osoby starsze zamykają się w domach i raczej prowadzą mało aktywny tryb życia tutaj norweskie babcie jeżdżą samochodami bez dachów i korzystają z życia do woli :D
Norwegowie żyją długo i cieszą się dobry zdrowiem, piją tran i raczej chorobom zapobiegają niż je leczą. Bardzo fajne według mnie jest również nie dawanie dzieciom kiedy tylko tego zapragną słodkości. Norweskie dzieci często dostają słodycze w soboty :D dzięki temu stan ich zębów jest bardzo dobry i nie mają do czynienia z otyłością :D
Norwegia to bardzo czysty kraj i widać to od razu gołym okiem przekraczając granicę :D
To co najbardziej urzekło mnie gdy pierwszy raz przyjechałam do Norwegii to fiordy :D Według mnie żadne zdjęcie nie jest w stanie oddać ich piękna i to po prostu trzeba zobaczyć na własne oczy :D
Ciężko było mi przyzwyczaić się zimą do ciemności.. A w Norwegii to normalne.. latem ciągle jasno, zimą ciągle ciemno.. ale z czasem już nie było tak źle..
I właśnie zbliża się okres ciągłej ciemności.. ale nie dam się tym razem :D
Warto odwiedzić Skandynawię.. zobaczyć fiordy, w końcu z tego słynie Norwegia :D i z trolli :D ale jakoś przez tyle lat jeszcze żadnego nie spotkałam :D Często natomiast spotykam sarenki które mnie odwiedzają :D
Ten kraj może nas uwieść nie tylko widokami, ale także zwyczajami :D jedni się tutaj odnajdą inni nie :D niektórym może działać na nerwy ich ciągła radość która z czasem staje się uciążliwa :D wiadomo my Polacy lubimy sobie ponarzekać i to pokazywać po sobie a Norwedzy nie :D
Dla mnie życie w Norwegii to codzienność i przyzwyczaiłam się już do życia tutaj :D tak weszły mi w krew nawyki norweskie ze jeżdżąc do Polski z początku czuję się nieswojo i nie mogę się tam odnaleźć..ale szybko mi to mija :D co jak co ale jestem Polką z krwi i kości :D
Jeśli ktoś nie ma pomysłu gdzie pojechać na wakacje a kocha przyrodę i aktywność niech wybierze Norwegię :D ma swój urok zarówno latem jak i zimą  :D wielbiciele sportów zimowych na pewno znajdą tu coś dla siebie :D
Wrzucam kilka fotek z mojej prywatnej kolekcji :D

 Miejsce gdzie często jeździmy na ryby :D



 W drodze do Bergen

 Wycieczka do Bergen :D polecam piękna miejscowość a widoki po drodze nie do opisania :D
 Mewy są tutaj bardzo upierdliwe i wszechobecne :D

 Oslo
 Oslo i widok na Holmenkollen
 Wycieczka do Lillehammer









 Moja okolica zamieszkania





No to się rozpisałam :D miało być krótko i kilka zdjęć a wyszło jak wyszło :D mogłabym jeszcze pisać i pisać :D Jeśłi
A wy byliście kiedyś w Skandynawii lub planujecie taką podróż ?? :D Jeśli macie jakieś pytania piszcie śmiało :D


13 komentarzy:

  1. dlaczego wlasciwie sie tam przeprowadzilas?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A właściwie czemu nie :D wyjechałam za miłością :D z moim obecnym mężem :D

      Usuń
  2. Chciałabym bardzo jechać do Norwegii. Od kiedy zaczęłam odwiedzać bloga jednej z blogerek norweskich Norwegia skradła moje serce:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś się uda:D tak jak pisałam Norwegia może urzec każdego :D

      Usuń
  3. Uwielbiam Norwegię, kiedyś jezdziłam tam co roku, teraz troszkę rzadziej, ale jest to mój ulubiony kraj. Norwegia ma swój klimat, jest piękna i spokojna <3 Przepiękne zdjęcia wstawiłaś <3
    www.llealicious.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :D Dokładnie Norwegia ma swój urok :D i żyje się tu spokojniej niż w Polsce :D

      Usuń
  4. Jej, ale tam pięknie. Z krajów skandynawskich byłam tylko w Danii i Szwecji, ale kiedyś muszę odwiedzić Norwegię, zawsze fascynował mnie ten kraj :) Choć pewnie latem jak jest jasno ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Norwegia o każdej porze roku ma coś do zaoferowania :D no to już Skandynawia nie jest Ci obca :D została Ci jeszcze Norwegia iFinlandia :D

      Usuń
  5. Widoki po prostu nie z tej ziemi! Ja ze skandynawskich krain odwiedziłam Szwecję i właśnie najbardzie urokliwy jest ten ich spokój :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szwedzi i Norwedzy są bardzo do siebie podobni :D na żywo widoki jeszcze lepsze :D

      Usuń
  6. Bardzo ciekawy wpis i fajne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. hej ktore to sa te platki jaglane ?

    OdpowiedzUsuń