piątek, 10 października 2014

Podwójnie czekoladowa pieczona owsianka dyniowo-pomarańczowa z nutką piernika :D

Ho ho ho Merry Christmas :D mam dla Was upominek :D :D:D
A tak na poważnie :D Dzisiejsze mega aromatyczne śniadanie przeniosło mnie już w okres świąteczny :D zapach podczas pieczenia przypomniał mi o tym jak bardzo lubię Boże Narodzenie i pierniki :D a tak właśnie smakowała dzisiejsza owsianka :D myślę że ten przepis przypadnie do gustu właśnie takim piernikoholikom jak ja :D i to nic że mamy jesień :D:D



PODWÓJNIE CZEKOLADOWA PIECZONA OWSIANKA DYNIOWO-POMARAŃCZOWA Z NUTKĄ PIERNIKA 
Składniki:

  • 60 g płatków owsianych
  • 1 łyżka wiórków kokosowych i nasion chia lub 2 samych wiórków
  • serek twarogowy około 100 g
  • woda lub mleko około 50 ml
Powyższe składniki mieszamy razem i wkładamy do lodówki na noc :D
  • białko jajka
  • puree z dyni około 3 łyżek
  • skórka starta z połowy pomarańczy i pół owocu pokrojonego w kostkę, jeśli chcecie możecie ściągnąć białą błonkę :D ja tak właśnie zrobiłam :D
  • kakao pół łyżki
  • kostka gorzkiej dobrej czekolady u mnie 90% kakao
  • przyprawy : u mnie cynamon, kardamon, imbir, goździki, gałka muszkatołowa :D jeśli macie gotową przyprawę do pierników możecie jej użyć :D ja jeszcze niestety nie zrobiłam.
  • 1/3 łyżeczki proszku i sody oczyszczonej 
  • coś czego używacie do słodzenia :D
Rano dodajemy pozostałe składniki. Na wierzch dajemy pokruszoną czekoladę :D wkładamy do nagrzanego piekarnika do 220 st. i pieczemy minimum 35 min :D Ja zjadłam standardowo z masłem orzechowym w łóżeczku :D To była uczta dla mojego podniebienia :D i jak znalazł na świąteczne i nie tylko poranki :D rozgrzała mnie i dodała dużo energii :D
Polecam serdecznie :D






SMACZNEGO!!!


12 komentarzy:

  1. Siedzę w pracy i zaraz wyliżę monitor , Ada zlituj się, ja kocham pierniki :) <3 i dynię, i czekoladę, o pomarańczy nie wspomnę ....

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda apetycznie. W końcu sama wypróbuję zrobić coś pieczonego oprócz ciast, często widzę gdzieś na blogach zapiekany ryż na słodko, albo ser, ale nigdy nie jestem do końca przekonana, żeby to zrobić.Ta owsianka wygląda jednak bajecznie, więc chyba się skuszę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest świetny pomysł na śniadanie :D mega sycące, pyszne i zdrowe :D spróbuj koniecznie i daj znać jak wyszło :D

      Usuń
  3. wygląda bosko! wpadnę jutro na śniadanie :D a powiedz mi w czym pieczesz takie różne smakołyki w piekarniku? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zapraszam zapraszam :D jutro coś innego przyszykuje :D mam taką foremkę z Ikei jedną sylikonową a jedną aluminiową :D w którymś z postów wstawiałam fotkę :D

      Usuń
  4. Wszędzie te owsianki, chyba muszę spróbować! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak to już jest z owsiankomaniakami :D gdzie się nie obejrzysz owies :D Polecam zrobić :D

      Usuń
  5. o maaamo same pyszne składniki - a połączone w ciacho - istna bajeczka :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak bajka to mało powiedziane :D uwielbiam takie śniadania a to połączenie było boskie :D

      Usuń
  6. musi być mega aromatyczne-tyle przypraw :)

    OdpowiedzUsuń