piątek, 10 października 2014

Październik w słowach : Odkrycie kulinarne :D

Kolejny tydzień i kolejne temat posta przede mną :D
Wydawać by się mogło że w sumie prościzna :D długo siedziałam i myślałam czy jest jedna konkretna rzecz którą chciałabym tu wyróżnić jako moje odkrycie.. i wiecie co nie ma takiej jednej jedynej.. uwielbiam gotować i tak naprawdę prawie co dzień odkrywam jakiś nowy składnik czy przyprawę ich smak i zastosowanie.. tak samo jest ze sposobami na ich przyrządzenie.. odkrywam nowe receptury i połączenia smaków :D
Uwielbiam eksperymentować w kuchni :D
To w takim razie o czym napiszę zapytacie :D
Odkrycie kulinarne.. hmmm.. Dla mnie to poznawanie wciąż nowszych sposobów na wykorzystanie zwykłych produktów :D


Jednym z takich odkryć było to że zrozumiałam że warzywa wcale nie muszą być nudne a ich zastosowanie nie musi ograniczać się wyłącznie do dań słonych czy np. jako surówka do obiadu :D
Są świetne do dań słodkich, do wypieków i koktajli :D Trzeba tylko próbować, próbować i jeszcze raz próbować :D nie myślcie sobie że każde moje eksperymenty kulinarne kończą się sukcesem.. co to to nie :D ale właśnie takie wpadki pokazują mi że jeszcze dużo pozostało mi do odkrycia w świecie kulinarnym :D dynia, marchew, buraki czy cukinia.. ulubione warzywa których używam wszędzie :D i na pewno będę jeszcze kombinować z innymi :d
Co jeszcze? Myślę że za kolejne odkrycie kulinarne mogę uznać również fakt że zdrowe nie jest gorsze smakowo.. baa.. myślę że jest o wiele lepsze :D przekonałam się o tym już wielokrotnie i wiem że nadal będę :D
Czy słodycze tylko kupne? Tak własnie myślałam jeszcze kilka miesięcy temu :D Dopóki nie odkryłam że tak naprawdę domowe są równie smaczne jak nie lepsze :D a te pierwsze można jeść bez wyrzutów sumienia :D
Tak naprawdę odkąd zaczęłam się odżywiać inaczej wszystko jest dla mnie w pewnym sensie odkryciem.. kasze,, które uwielbiam bez wyjątku, ich zastosowanie jest przeogromne nadają się do wszystkiego i nie musimy jej jeść wyłącznie na sypko do obiadu :D można bardzo szybko przeobrazić je w mąkę i użyć do wypieku ulubionego ciasta :D a właśnie co do mąk :D ostatnie odkrycie to mąki kokosowa i migdałowa :D świetnie sprawdzają się w wypiekach :D
Przyprawy :D i nie tylko te podstawowe :D kombinuje z ich użyciem np. cynamon świetnie pasuje również do niektórych dań na słono :D anyż, cząber, estragon, gałka muszkatołowa, jałowiec, kardamon, kapary i wiele wiele innych.. smakuje, łącze i eksperymentuje ;D Właściwie dobrane pozwalają nam przenieść się do odległych zakątków świata :D i co dzień gdy tworze nowe mieszanki odkrywam nowy smak :D
Owies :D jedno z moich większych odkryć :D kiedyś w ogóle nie wiedziałam jak się z nim obchodzić, jak jeść, jak przyrządzić żeby smakowało.. kojarzył mi się z wodnistą bezsmakową papką i tyle :D a teraz? NIE POTRAFIĘ BEZ NIEGO ŻYĆ :D jest to tak uniwersalny produkt że aż trudno uwierzyć :D odkrywam jego zastosowanie  co dzień w innej recepturze :D
Wierzcie mi że mogłabym pisać i pisać i pisać.. bo dla mnie kuchnia jest polem do codziennych odkryć.. nasiona chia, mąka kokosowa, płatki jaglane, psyllium, amarantus ekspandowany, komosa, jagody goji czy acai, spirulina. siemię lniane, maca, migdały, olej kokosowy, łosoś, kakao.. każdy z tych składników jest dla mnie w pewnym sensie odkryciem, ale z drugiej strony ciągle mogę poznawać nowe jego sposoby zastosowania :D
Jak widać należę do osób niezdecydowanych :D Ale cieszę się że każdy dzień jest szansą na poznanie nowego smaku lub nowej potrawy :D Zwykły kurczak może być dla mnie odkryciem.. to zależy tylko od tego jak go przyrządzę :D dla mnie każde takie odkrycie to radość z tego że nauczyłam się czegoś nowego :D i wychodzę z założenia że kuchnia to nie matematyka i trzymanie się sztywno reguł czy przepisów :D Wyobraźnia może pomóc nam odkryć coś co będzie tylko nasze, unikalne :D
Podzielę się z Wami takim moim małym ,skrytym marzeniem :D chciałabym kiedyś otworzyć swoją malutka knajpkę tylko ze zdrowym jedzeniem, w którym każdy będzie decydował o tym co ma być produktem przewodnim dania :D i chciałabym więcej podróżować aby móc odkrywać nowe smaki związane z danym regionem, a następnie próbować je uzdrawiać jeśli oczywiście byłoby to konieczne :D  A tymczasem przede mną masa kolejnych odkryć tu gdzie jestem teraz , którymi chciałabym się z Wami dalej dzielić :D

2 komentarze:

  1. Stałaś się dla mnie kimś, kto pomaga mi nauczyć się jak nie przesadzić ze zdrowym odżywianiem, byciem FIT. Z każdym następnym Twoim wpisem sprowadzasz mnie na ziemię :)
    Dziękuje Ci za to bardzo <3
    Mam takie pytanko do czego używasz siemienia lnianego i ziarenek chia? Bo spotkałam się z wieloma opiniami i sama już nie wiem, jak się do tego zabrać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak wiele to dla mnie znaczy :D Również Ci dziękuję :D
      Siemię miele w młynku lub w czym tam masz i dodaje do owsianek, omletów.. również dobrze zastępuje jajko :D 1 łyżkę siemienia zalewa się 2 lub 3 łyżkami wrzątku to takie wegańskie jajko :D z nasionami chia podobnie głownie do owsianek ale można też dodać do koktajli, zrobić pudding (dodawałam przepis na blogu). I siemię i chia sa bardzo zdrowe i warto je włączyć do swojej diety :D

      Usuń