środa, 29 października 2014

Od A-Z..J jak joga ... i moje postanowienie :D

Pomyślicie sobie że jak to joga? Joga i siłowy? Słyszałam już takie porównania.. Ci co ćwiczą jogę absolutnie nie myślą o siłowym i na odwrót.. ale wydaje mi się że to jest właśnie połączenie idealne :D Każdy z tych rodzajów treningów niesie za sobą inne korzyści i to właśnie o jodze chciałabym Wam troszkę napisać bo planuję ją włączyć na stałe do swojego planu treningowego :D


Słowo JOGA oznacza łączyć, scalać, integrować. Wywodzi się ze starożytnych Indii i ma już 5000 lat. Joga mówi że ciało i umysł są ze sobą połączone i wzajemnie na siebie oddziałują. Joga ma na celu przede wszystkim poprawienie funkcjonowania ciała, ducha i umysłu tak żeby razem tworzyły jedną spójną całość. Hmmm.. brzmi jak jakaś bajka.. ale tak własnie przedstawiana jest joga i mam zamiar się o tym przekonać w najbliższym czasie :D Ostatnio zauważyłam że coraz więcej osób decyduję się na jogę dlatego w końcu i ja postanowiłam się na nią skusić.

KTO MOŻE UPRAWIAĆ JOGĘ?
Tak naprawdę każdy może spróbować swoich sił w jodze. Zwykli pracujący ludzie, osoby starsze, dzieci, kobiety w ciąży czy osoby zaawansowane w ćwiczeniach na siłowni :D Kobietom w ciąży może to pomóc w czasie porodu a wiecznie zaganianym pracującym osobom może przynieść tak bardzo potrzebny relaks :D

CO NAM DAJE JOGA?

  • przyspiesza metabolizm oraz pomaga w usunięciu toksyn z organizmu
  • uelastycznia ciało - powiększa zakres ruchów Naszych stawów. Poprawia się cała sylwetka, ciało staje się smukłe, rozciągnięte i giętkie
  • może pomóc naszemu kręgosłupowi 
  • reguluje działanie układu hormonalnego 
  • pomaga wyeliminować stres
  • dotlenia organizm poprzez świadome kontrolowanie oddechu. Dodatkowo poprawia się wydolność płuc.
  • pomaga łagodzić napięcia
  • umożliwia uporządkowani rozbieganych myśli i osiągnięcie koncentracji
  • dostarcza energii i pogody ducha
  • poprawia nasze samopoczucie poprzez uwolnienie się od negatywnych uczuć
  • obniża ciśnienie krwi
  • pozwala uniknąć problemów ze snem
  • zwiększa naszą tolerancję na ból
  • łagodzi bóle pleców i karku
  • dobrze wpływa na nasze serce i układ krwionośny
  • rzeźbi mięśnie naszego ciała (mięśnie pozostają smukłe ale staja się silne)
  • poprawia postawę ciała
W jodze najbardziej znane są asany (pozycje jogi).To właśnie poprzez ich wykonywanie kontakt z naszym ciałem staje się lepszy. Nasze ciało staje się bardziej harmonijne i lepiej zaczynamy się w nim czuć. A wiadomo że lepszy kontakt z samym sobą pozwala lepiej spojrzeć na innych, na nasze otoczenie. Jak widać uprawianie Jogi niesie za sobą wiele korzyści nie tylko fizycznych ale i w strefie psychicznej.  Myślę że warto spróbować i przekonać się na własnej skórze czy tak jest :D

Moim celem jest regularne uprawianie jogi i mam nadzieję że mi się to uda i zobaczę poprawę nie tylko swojego ciała ale i zdrowia :D Mam nadzieję że pomoże mi się to uspokoić, opanować, rozładować napięcie i stres który towarzyszy codziennemu życiu. Może pomoże mi na bóle związane z kręgosłupem.
O jodze można pisać i pisać.. sama gdy zaczęłam szukać na jej temat różnych artykułów zgłupiałam i nie wiedziałam od czego zacząć..tyle tego jest.. 
A może któraś z Was już próbowała i może podzielić się jakimiś spostrzeżeniami ? Wszystkie są mile widziane w komentarzach :D




8 komentarzy:

  1. Joga <3
    5 lat chodziłam na zajęcia i powiem, że teraz bardzo mi tego brakuje i przyznam, że ubolewam nad tym, że studia się skończyły i zajęcia jogi też. Byłam kilka razy na zajęciach w swoim mieście, ale to nie to samo :|

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łał.. no to masz sztaż :D zazdroszczę :D ja dopiero zabieram się za to :D ale mam nadzieję że wejdzie mi to w nawyk i będę ją wykonywać sumiennie :D

      Usuń
  2. uwielbiam jogę! nic mnie tak nie uspokaja i relaksuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. O czymś takim jeszcze nie słyszałam :D muszę poczytać na ten temat :D

      Usuń
  4. Cały czas myślę, żeby w końcu wybrać sięna tę joge, ale jak widzę, poziom moich rozciągniętych mięśni to zawsze rezygnuję :P Rozciągam się na tyle, na ile muszę, żeby lepiej się biegło. Chociaż jak widzę te różne asany to mnie zazdro zżera! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że warto spróbować czegoś nowego a jeszcze jak tyle korzyści z tego płynie to aż mnie korci :D

      Usuń