środa, 22 października 2014

Kolejne zapieczone śniadanie..korzenna owsianka dyniowo-jabłkowa :D

Ostatnio stwierdziłam że gdyby moja kuchnia nie posiadała piekarnika to chyba bym się załamała :D uwielbiam piec.. owsianki, jaglanki, babeczki, ciasteczka i inne smakołyki.. a pieczone śniadania to już w ogóle mój faworyt.. teraz kiedy za oknem pogoda jest jaka jest.. rano świetnie mnie rozgrzewa i dodaje mi sporo energii :D Z racji tego że sezon dyniowy w pełni wciskam ją gdzie się da..zakochałam się w niej.. jak nigdy nie jadłam tak teraz mogłabym codziennie :D Chyba muszę narobić zapasów i pomrozić :D Próbował ktoś z Was?
Dzisiejsza owsianka jest typowo jesienna a dodatek korzennych przypraw świetnie współgra z dynią i jabłkiem :D Koniecznie wypróbujcie :D


PIECZONA KORZENNA OWSIANKA DYNIOWO-JABŁKOWA
Składniki:
  • 60 g płatków owsianych
  • 1 lub dwie łyżki wiórków kokosowych
  • słodzidło wedle upodobań, ilość zależy od waszych kubków smakowych
  • po 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia i sody
  • opcjonalnie ziarenka wanilii
  • mieszanka cynamonu, goździków, kardamonu, imbiru
  • 1 białko jajka
  • starte jabłko 1 małe lub pół dużego
  • 3 łyżki puree z dyni
  • czubata łyżka serka twarogowego
Wykonanie:
Suche składniki połączyć w misce, w drugiej mokre. Połączyć zawartości obu miesek. Przełożyć do foremki i włożyć do nagrzanego piekarnika do 200 st. Piec minimum 30-35 min :D lub jeśli jest taka potrzeba dłużej :D 
Gotowe :D u mnie standardowo w zestawie z masłem orzechowym jako dopełnienie całości mmmmm :D









A w piekarniku kolejny pomarańczowy wypiek :D

6 komentarzy:

  1. Ojej, myślę, że to będzie idealne śniadanie na zimowe poranki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest idealne :D dzisiaj jadłam aż się uszy trzęsły :D

      Usuń
  2. Jeszcze nigdy nie robiłam pieczonej owsianki. Chyba czas to zmienić!

    OdpowiedzUsuń