wtorek, 14 października 2014

I jak Izotonik.. czyli od A-Z :D oraz słów kilka o wodzie kokosowej :D

Jak wiadomo podczas wysiłku fizycznego tracimy spore ilości wody z organizmu. Wraz z nią także ważne składniki  mineralne i witaminy tj. sód, potas czy magnez. Ćwicząc musimy stale dbać o odpowiednie nawodnienie naszego ciała. Tylko po co sięgnąć? Po zwykłą wodę czy może zainteresować się napojami izotonicznymi?? Wiadomo cola i inne świństwa out z naszej kuchni :D



CO TO JEST IZOTONIK? I KIEDY PO NIEGO SIĘGNĄĆ ??
Jest to płyn którego stężenie jest takie samo jak stężenie płynów w naszym organizmie. Napoje takie oprócz wody zawierają właśnie niezbędne minerały i węglowodany a także niektóre witaminy i bardzo szybko nawadniają nasze ciało. No dobrze to w takim razie możemy go pić non stop? Otóż nie.. izotonik przeznaczony jest dla osób które wykonują intensywny trening trwający ponad 60 minut. Pomaga im to wtedy szybko uzupełnić straty energii, glukozy i elektrolitów. Przy krótszych treningach wystarczy nam picie wody :D

Czy ja sięgam po takie napoje? Uważam to tak naprawdę za zbyteczne :D dużo ludzi jednak je wybiera ze względu na walory smakowe.. ale nie oszukujmy się w takich sklepowych izotonikach znajdziemy sztuczne barwinki i konserwanty.. a dodatkowo cena też nie zachęca do częstych zakupów.. jeśli już miałabym sięgnąć po taki napój zrobiłabym go sama w domu o wiele tańszym kosztem i bez masy chemii :D
To bardzo proste :D Do butelki z wodą dodajmy 2 łyżki miodu, 2 plasterki cytryny i limonki i szczyptę soli :D i to tyle :D mamy zdrowy, tani i szybki izotonik bez zbędnych dodatków w składzie :D Jakie inne pomysły?
Świetnym naturalnym izotonikiem jest także WODA KOKOSOWA :D Jest ona naturalnym produktem i pochodzi z wnętrza kokosa :D jest ponoć zaraz po wodzie najczystszym płynem na świecie :D Pełna niezbędnych witamin i składników mineralnych. Kilka razy piłam taką wodę i powiem Wam że ma nawet niezły smak choć jak dla mnie jest za słodka :D Woda kokosowa to nie to samo co mleczko kokosowe :D jest przeźroczysta lub czasem delikatnie mętna :D Jeśli ktoś z was nie próbował może się skusi :D jest bardzo zdrowa..zawiera potas, wapń, fosfor i sód. Jest anty alergiczna, nie zawiera laktozy ani cholesterolu.  Może z powodzeniem zastąpić mleko krowie. Dodatkowo ma o wiele niższą zawartość tłuszczu od mleka i jest bardziej odżywcza :D Warto włączyć ją od czasu do czasu do swojego menu np. do koktajli bo może przynieść wiele korzyści :D



Pamiętajcie również o tym bo zauważyłam że dużo osób myli pojęcia. Napój energetyczny to nie izotonik. To po prostu słodki gazowany napój po który nie warto sięgać :D

Zanim sięgniecie po sklepowy izotonik zastanówcie się czy tak naprawdę jest on Wam potrzebny :D

9 komentarzy:

  1. wody kokosowej jeszcze nie piłam, ale jak tylko spotkam w sklepie stacjonarnym to chętnie kupię

    OdpowiedzUsuń
  2. Izotonikow nie lubię a takiej wody nigdzie nie widziałam :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak szczerze to nie wiem gdzie w PL można kupić ale słyszałam że jest łatwo dostępna :D

      Usuń
  3. uwielbiam tylko i wylacznie ten naturalny <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ne smakują mi napoje izotoniczne, ale za to ciężko jest mi odmówić sobie łyka Coli Zero - albo kilku, albo kilkunastu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja znowu nigdy nie lubowałam się w coli :D ale wiem że raz na jakiś czas jest ok :D nie ma co popadać w paranoje :D

      Usuń
  5. w żabce dostaniecie wode kokosowa:)

    OdpowiedzUsuń