piątek, 24 października 2014

Dwa owsiankowe słoiczki :D każdy pyszny :D

Mam dla Was dzisiaj przepisy słoikowe, które z powodzeniem można zabrać ze sobą na wynos :D i tak też jutro zrobię  :D Pierwsze to nocna owsianka dyniowo-kakaowa z truskawkami a drugie owsiane truskawkowe ptasie mleczko :D Pierwotnie chciałam zrobić ptasie mleczko w foremkach na muffinki ale stwierdziłam że słoik będzie lepszy w transporcie :D


NOCNA DYNIOWO-KAKAOWA OWSIANKA Z TRUSKAWKAMI I MASŁEM ORZECHOWYM
Składniki:

  • 6 łyżek płatków owsianych
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • jeśli chcecie użyjcie odżywki waniliowej jeśli nie pomińcie
  • słodzidło
  • łyżeczka kakao
  • łyżka masła orzechowego
  • truskawki
  • serek twarogowy lub jogurt grecki 100 g
  • puree z dyni 3 łyżki około 100 g
  • woda lub mleko do rozrzedzenia
Wykonanie:
Wszystko razem mieszamy i wkładamy do słoika na całą noc do lodówki :D I rano zajadamy ze smakiem :D


Taka jest konsystencja przed włożeniem do słoika :D




TRUSKAWKOWE OWSIANE PTASIE MLECZKO
Składniki
  • 5 łyżek płatków owsianych
  • wiórki kokosowe 1 lub 2 łyżki
  • słodzidło
  • ziarenka wanilii lub esencja
  • 1 łyżeczka żelatyny + wrzątek do rozpuszczenia
  • truskawki
  • serek twarogowy, myślę że równie dobrze sprawdzi się serek wiejski lub twaróg
  • białko jajka
Wykonanie:
Płatki, wiórki, wanilię i słodzidło gotuję w niepełnej szklance wody aż zgęstnieje na małym ogniu i płatki będą miękkie. W między czasie rozrabiam żelatynę we wrzątku i dodaje do płatków. Studzę. W tym czasie blenduje truskawki razem z serkiem. Gdy płatki przestygną dodaje do nich truskawkowo- twarogową mieszankę. I można na tym etapie jeszcze wszystko zblendować, ja tak właśnie zrobiłam. Ubijamy białko na sztywną pianę i delikatnie dodajemy do masy. Przekładamy do słoika i wkładamy do lodówki na całą noc :D





Wybaczcie słabą jakość zdjęć ale ostatnio mam słabe oświetlenie :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz