sobota, 4 października 2014

Bardzo aromatyczna orientalna zapiekanka dyniowa z kurczakiem i ryżem :D

Uffff.. ale gorąco.. czuję się jak na Karaibach.. Ostatnio w swojej kuchni używam masy przypraw typowo rozgrzewających i rodem z kuchni indyjskiej :D ostatnio przekonałam się że cynamon świetnie sprawdza się nie tylko w daniach na słodko ale i wytrawnie :D W dzisiejszym obiedzie cały smak i aromat dają przyprawy :D ta mieszanka bardzo przypadła mi do gustu i jest raczej dla osób które wolą bardziej wyraziste smaki :D dodatkowo te których użyłam dzisiaj wspomagają nasz metabolizm :D
Jak możecie zauważyć ostatnio jestem też fanką zapiekania :D wolę to niż smażenie w głębokim tłuszczu :D czy np. gotowanie na parze do którego nawiasem mówiąc nic nie mam :D


ZAPIEKANKA DYNIOWA Z KURCZAKIEM I RYŻEM NA ORIENTALNIE
Składniki:

  • pierś z kurczaka
  • ryż basmati lub inny jakiego używacie ilość wedle upodobań
  • po kawałku papryki z różnych kolorów
  • kawałek cukinii pokrojonej w kostkę
  • kilka pomidorków lub pomidorów z puszki
  • pół małej cebuli
  • 3 łyżki puree z dyni
  • sok z limonki lub cytryny osobiście użyłam tej pierwszej
  • kawałek papryczki chilli, to zależy od was ile użyjecie, możecie dać więcej jeśłi lubicie bardzo ostre smaki lub pominąć całkowicie
  • kawałek imbiru świeżego lub mielonego
  • 2 ząbki czosnku
  • białko jajka małe
  • spora łyżka jogurtu greckiego
  • przyprawy : 1/3 łyżeczki papryki słodkiej, 1/3 łyżeczki cynamonu, 1/3 łyżeczki kuminu, 1/3 lub mniej łyżeczki gałki muszkatołowej, odrobinka soli jeśli potrzebujecie i mieszanka ziół :D
Wykonanie:
Pierś z kurczaka, paprykę, cukinię i cebulę kroimy w kostkę. Wrzucamy na patelnie. Pomidorki kroimy na pół, dodajemy do reszty. Dodajemy wszystkie przyprawy, czosnek, i sok z cytryny lub limonki. Podsmażamy chwilkę. Ściągamy z palnika, dodajemy puree z dyni, jogurt, białko i ryż. Mieszamy wszystko razem. Przekładamy do formy i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 250 st. i zapiekamy przez jakieś pół godzinki aż się zetnie jajko :D 
Ja posypałam na koniec natką pietruszki :D:D Jestem pełna po same uszy :D








Spróbujcie koniecznie :D 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz