środa, 22 października 2014

Łaciaty jaglany serniczek dyniowo-kakaowy z nutką piernika :D

Dawno w mojej kuchni nie używałam kaszy jaglanej..sama nie wiem czemu. Jak wiadomo to jedna z najzdrowszych kasz i świetnie sprawdza się w jesienno-zimowym okresie :D muszę zdecydowanie zacząć jej używać teraz częściej.
Ostatnio  mam lekki spadek formy i zdrowie mi trochę szwankuje dlatego kasza jaglana jako naturalny antybiotyk sprawdzi się znakomicie i kto wie może uwolni mój organizm od bakterii które psują mi humor :D Dodatkowo krzemionka w niej zawarta dobrze wpłynie na moje włosy, paznokcie, zęby i skórę. A jej właściwości ocieplające świetnie sprawdzą się teraz kiedy cały czas mi zimno :D
Dzisiaj wystąpi w duecie z ukochaną dynią żeby było jeszcze zdrowiej :D


ŁACIATY JAGLANY SERNICZEK DYNIOWO-KAKAOWY Z NUTKĄ PIERNIKA
Składniki:

  • 150-180 g ugotowanej kaszy jaglanej
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • słodzidło
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • mieszanka cynamonu, kardamonu, goździków 
  • jajko
  • spora łyżka serka twarogowego (około 80 g) myślę że równie dobrze sprawdzi się tu twaróg półtłusty ok 100 g
  • łyżeczka kakao
  • 3-4 łyżki pure z dyni
  • opcjonalnie ziarenka wanilii lub esencja (nie aromat) waniliowy 
Wykonanie:
Kaszę, wiórki, słodzidło,proszek, jajko i serek blendujemy przez chwilę na gładką masę. Następnie dzielimy je na pół z tym że jedna część może być trochę większa. Do tej większej właśnie dodajemy kakao i jedną łyżkę puree z dyni. Do tej mniejszej dodajemy 3 łyżki puree i przyprawy korzenne. Do foremki wykładamy na przemian raz łyżkę ciemnej masy raz pomarańczowej i tak do końca do wykorzystania. Wkładamy do 200 st. i pieczmy około 40 min mniej lub więcej.. będziecie widzieć o co chodzi :D
Jak widać na zdjęciach u mnie ostatnio bardzo pomarańczowo :D Kroiłam jeszcze ciepły ale najlepiej schłodzić w lodówce przez jakiś czas :D








Moje zabawy z dynia trwają w nieskończoność :D Pierwsza wycinanka mam nadzieję że się Wam podoba :D

SMACZNEGO!!!


6 komentarzy:

  1. O mamo... Jeszcze w tym tygodniu robię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki piękny serniczek :)) Wygląda jak babka marmurkowa :))

    A dynia przerażająca, strach się bać.

    OdpowiedzUsuń
  3. co to znaczy pure z dyni? Na początku muszę ją ugotować?:) Jagoda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kroję w dużą kostkę i piekę w piekarniku do miękkości i potem blenduje :D

      Usuń