czwartek, 25 września 2014

Zwykły kurczak + niecodzienne dodatki i mamy pyszny obiad :D

Dla wielu kurczak, a konkretnie pierś z kurczaka jest mięsem nijakim i nudnym.. a według mnie wszystko zależy od tego jak go przygotujemy.. ze zwyklej piersi i kaszy można stworzyć potrawę o bardzo ciekawym smaku.. kwestia dodatków :D u mnie tym razem padło na ser pleśniowy :D kiedyś bym nawet nie przełknęła.. ale na ciepło nadaje jak dla mnie rewelacyjny smak :D i wcale nie musimy używać go wiele :D
Jak to jest z tymi serami pleśniowymi ?? Jak wiadomo sery te mają bardzo ciekawy smak ale także sporą zawartość tłuszczu.. można spotkać takie które mają nawet 48 % zawartości tłuszczu ale i takie z 28 % :D
Sery te mają bardzo dużą zawartość wapnia, fosforu które sprzyjają budowie mocnych zębów i kości. Są również  bogatym źródłem witaminy A, witamin z grupy B, a w szczególności witaminy B2 oraz witamin D, E i K (rozpuszczalnych w tłuszczach). Wszystkie sery są również bogate w potas i sód - najważniejsze elektrolity naszego organizmu, które odpowiadają za prawidłowy przebieg większości procesów w naszym organizmie, między innymi za prawidłową pracę mięśnia sercowego.

Powszechnie odradza się osobom które chcą być fit spożywanie właśnie tych serów.. ale.. nie popadajmy w obsesje.. uważam że włączenie ich od czasu do czasu do naszego menu nie wyrządzi nam krzywdy. Wiadomo nie namawiam tutaj do wcinania go co dzień jako przekąska ale jako dodatek.
Stąd pomysł na mega prosty obiad :D z bardzo prostych składników ale dodatek kawałeczka sera pleśniowego zmienia całkowicie smak tej potrawy :D dla mnie niebo w gębie :D



KASZA JAGLANA Z WARZYWAMI, KURCZAKIEM W SOSIE POMIDOROWO-SEROWYM
Składniki:
  • pierś z kurczaka
  • ulubione przyprawy do mięsa
  • kasza jaglana
  • pieczarki
  • papryka
  • cukinia
  • kukurydza
  • przecier pomidorowy lub pomidory z puszki :D
  • łyżka mąki np. owsianej
  • 25 g sera pleśniowego (ja użyłam z zieloną pleśnią)
Wykonanie:
Kurczaka kroimy i przyprawiamy. Odstawiamy na jakiś czas żeby mięso trochę naszło :D warzywa kroimy jak lubimy u mnie w kostkę. Przecier pomidorowy mieszamy z mąką i odrobiną wody. Podsmażamy kurczaka i warzywa. Dusimy jakiś czas, zalewamy przecierem z mąką i wodą. Wody tyle ile uważamy. Dusimy chwilkę w tym sosie i na koniec kruszymy ser i czekamy aż się rozpuści mieszając :D Dla mnie ser nadaje najciekawszy smak :D





Smacznego!!!

4 komentarze:

  1. Najważniejsze, to podchodzić do wszytskiego z umiarem i rozsądkiem-już wyobraziłam sobie ten smak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :D a smak mój ulubiony :D odmienia całkowicie pospolitego kurczaka z kasza i warzywami tworząc inne danie :D

      Usuń
  2. Zgadzam się z tym,ze wystarczy przemyśleć - co dodać i jak przygotować kurczaka, aby nie był nudny! :)
    Wczoraj upiekłam piersi z kurczaka z serem Ricotta.
    Twoje danie tez dodaje do ulubionych i muszę wypróbować, bo patrząc na składniki - będzie pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja propozycja też brzmi kusząco :D lubię ricottę :D napewno spróbuje połączyć ją z kurką :D

      Usuń