wtorek, 16 września 2014

Zdrowy chleb warzywny :D kolejny eksperyment :D

No i upiekłam chlebek warzywny :D mój mąż zjadł jeszcze kromeczkę ciepłego na próbę i mówił że dobry :D zawsze zanim coś dodam na bloga co jest eksperymentem daje mu do spróbowania :D a dlaczego właśnie jemu? A bo dlatego że jest bardzo wymagający smakowo i nie jest smakoszem zdrowego jedzonka tak jak ja.. a jeśli jemu smakuje to znaczy że naprawdę musi być ok :D
Dlatego wrzucam Wam dziś przepis na zdrowy chlebek inaczej :D Jeszcze pewnie w przyszłości coś zmodyfikuję i na pewno następnym razem upiekę w mniejszej foremce :D



CHLEB WARZYWNY
Składniki:
  • mąka gryczana około 1 szklanki (150 g)
  • mąka owsiana około 1 szklanki (150 g)
  • 3 łyżki siemienia lnianego
  • łyżka nasion chia
  • łyżka sezamu
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżka drożdży suszonych opcjonalnie
  • 3 białka jaj
  • 1 łyżka dowolnego zdrowego oleju- ja dodałam z pestek winogron
  • ząbek czosnku
  • średnia marchew starta
  • większa cukinia starta
  • cebula starta
  • świeża bazylia kilka listków pocięta
  • przyprawy, u mnie : sól, papryka słodka, troszkę curry :D dodajcie jakie lubicie :D
Wszystkie suche składniki mieszamy w misce. Dobór nasion jest dowolny :D możecie dodać co lubicie ( słonecznik, dynie ). Dodajemy warzywa (nie odsączamy), białka i olej. Mieszamy dobrze do połączenia wszystkich składników. Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 200 st. Pieczemy przez 20 min w tej temperaturze następnie zmniejszamy i pieczemy kolejne 30-40 min w 180 stopniach :D
Studzimy na kratce. Ja oczywiście nie wytrzymałam i musiałam rozkroić ale myślę ze każdy chleb powinien swoje odleżeć po upieczeniu :D :D
Uważam że taki chlebek to ciekawe urozmaicenie kanapek :D można na taką kromeczkę nałożyć pesto domowej roboty, awokado, pomidorki koktajlowe, tak naprawdę co lubicie :D:D
Jeśli macie ochotę spróbować czegoś innego zapraszam :D
:D






 
 
 
Smacznego !!!

2 komentarze:

  1. Chlebek bardzo pomysłowy :) Ja piekę bardzo podobny, tylko że bez warzyw. Chyba następnym razem spróbuję je dodać, zobaczymy czy wyjdzie taki dobry jak Twój :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ciekawy smak :D:D zawsze to jakieś urozmaicenie :D a dodatkowo zdrowe :D

      Usuń