czwartek, 25 września 2014

Za co można polubić jesień ???

Tak się zastanawiałam ostatnio nad tym, że wiele osób nie przepada za jesienią :D w sumie ja sama ostatnio też na nią trochę ponarzekałam.. a bo zimno, szaro i ponuro..
I dzisiaj tak uświadomiłam sobie że każda z pór roku ma w sobie coś wyjątkowego.. jesień także :D

 

ZA CO MOŻNA POLUBIĆ JESIEŃ??
  • Za piękne kolory. Zjawiskowe jesienne krajobrazy i przeobrażanie się drzew w kolorowe "płonące parasole" :D
  • Za jesienne spacery. Polska złota jesień wręcz zachęca do długich spacerów zakończonych gorącą herbatą lub kawą przy ulubionym filmie :D Spacery takie można urozmaicić zbieraniem kasztanów lub grzybów :D kto z nas będąc dzieckiem nie robił ludzików kasztanowych :D
  • Długie jesienne wieczory można wypełnić seansami filmowymi z najbliższymi :D lub nadrobić zaległości w naszych książkowych zbiorach :D ja uwielbiam zaczynać weekendy z ulubioną książką, ciepłą herbatą lub kawą pod grubym kocem :D
  • Rozgrzewające przyprawy które kojarzą mi się głownie z jesienią :D cynamon, goździki, kardamon, imbir. Wybór jest ogromny :D
  • Jesień gości także w kuchni :D śliwki, jabłka, dynia i orzechy :D i masa wypieków :D zdrowych szarlotek, placuszków i innych fit ciast :D i ten zapach w całym domu...Mmmmm..
  • Jesienne plony mogą stanowić również element dekoracyjny w naszym domu i nadać mu urzekający klimat.. możemy z liści, żołędzi, kasztanów wyczarować własnoręcznie robione ozdoby :D
  • Można zapalić jesiennego grilla w gronie znajomych :D upiec jabłka, ziemniaki i inne zdrowe smakołyki :D
  • Jeśli ktoś lubi spędzać czas w kuchni, jesień to doskonały moment aby porobić domowych zapasów :D mi takie przetwory sprawiają wielką frajdę bo wiem że zrobiłam je sama a nie poszłam na łatwiznę idąc do sklepu :D
  • Moda również może być typowo jesienna :D grube, wełniane swetry i szale, wielkie czapy z pomponami.. można zaszaleć do woli :D uwielbiam również moje grube skarpeciory w których śmigam po domu :D
  • Sezon dyniowy :D szczególnie w listopadzie w Norwegii dynie uśmiechają się do nas z każdej strony, a 1 listopada dzieci w kostiumach są wszędzie w poszukiwaniu łakoci :D
  • Grzybobranie, a potem suszenie na Święta i smażenie naszych zdobyczy :D

Zaczynając pisać ten post nie wierzyłam w to że znajdę więcej niż jeden pozytyw tej pory roku.. a tu proszę.. wystarczy się zastanowić i od razu odnajdujemy dobre strony wszystkiego..
Jesień od teraz już nie jest moją najmniej lubianą porą roku.. wręcz przeciwnie.. to czas kiedy można odpocząć, wyciszyć się, może wyznaczyć sobie nowe cele, rozwinąć swoje zainteresowania, spędzić więcej czasu z bliskimi..
Kojarzy mi się ze świeczkami, dyniami, grubymi skarpetkami i swetrami, zapachem cynamonu, kolorowymi i chrzęszczącymi pod stopami liśćmi, dymem i zapachem z komina.. wcześniej jakoś o tym nie myślałam, nie rozdrabniałam się nad tym, ale właśnie docenienie takich małych rzeczy może sprawić że polubimy jesień :D że będzie to dla nas czas relaksu i samych miłych skojarzeń..
Nie szukajmy na siłę tylko tych negatywnych stron, bo jeśli chcemy to wiadomo że je znajdziemy i sami sprawimy że coś będzie kojarzyło nam się raczej niefajnie :D

Ostatnio postanowiłam sobie że we wszystkim będę starała się dostrzegać jedynie pozytywne strony :D nawet najmniejsze :D nawet tam gdzie inni by ich nie dostrzegli :D bo po co się zniechęcać, szukać i rozmyślać nad tym co się może nie udać :D bo w sumie jakby się zastanowić to wszystko może się udać.. to zależy tylko od Nas samych :D
Dużo uśmiechu na jesień dla Was :D i pogody ducha jakkolwiek banalnie to zabrzmi :D

8 komentarzy:

  1. hmmm ja mam jesien caly rok, wiec jej nie lubie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdzie mieszkasz :D? Może musisz dostrzec jakieś malutkie plusiki tej pory roku :D

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Oj tak zdecydowanie :D teraz to dostrzegam :D naprawdę :D

      Usuń
  3. Jesień od zawsze była i jest moją ulubiona porą roku. Nawet bieganie w deszczu pokochałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dopiero kilka dni temu zdałam sobie sprawę że ma swój urok i jest piękna :D

      Usuń