wtorek, 9 września 2014

Z cyklu Od A-Z :D B.. jak burpees :D

O tak.. pamiętam jaką nienawiścią darzyłam to ćwiczenie jeszcze parę miesięcy temu.. serio widząc je w jakimś programie treningowym byłam w stanie z niego zrezygnować bez zastanowienia :D Pewnie nie tylko ja tak negatywnie reagowałam na to ćwiczenie i teraz całkowicie nie mogę pojąc dlaczego :D może przyczyną było to, że rzuciłam się od razu na głęboką wodę. Burpees nie należy do ćwiczeń łatwych, ale jest idealne ponieważ angażuje do pracy całe ciało :D ważna jest technika jego wykonania jak każdego innego ćwiczenia.. i obecnie jest masa jego różnych modyfikacji od prostszych po najbardziej wymyślne..


Po kolei. Co to jest burpees? Burpees angażuje do pracy całe ciało i łączy trening siłowy i aerobowy w jednej sekwencji ruchów. Podnosi tętno a szybkie tempo wykonywania sprawia, że jest jednym z najlepiej skonstruowanych narzędzi do spalania kalorii. Poza tym świetnie rzeźbi ciało. Kiedy rozłożymy burpees na części pierwsze, okaże się, że możemy znaleźć tam i pompkę, i podpór przodem i część kardio (wyskoki), i przysiad.

Co daje to ćwiczenie?
  1. Poprawia wytrzymałość
  2. Wzmacnia mięśnie
  3. Modeluje ciało
  4. Poprawia parametry krążeniowo-oddechowe
  5. Prowadzi do spalania tkanki tłuszczowej
SPOSÓB WYKONANIA
  • zaczynasz w pozycji stojącej,
  • opuszczasz ręce do ziemi,
  • wyrzucasz nogi do tyłu i przechodzisz do podporu przodem,
  • kładziesz się na brzuchu,
  • podnosisz się na rękach,
  • przyciągasz nogi,
  • wstajesz i wyskakujesz wyciągając ręce do góry

Wygląda prosto wiem.. ale takie nie jest. Wystarczy kilka powtórzeń i od razu albo pokochamy albo znienawidzimy to ćwiczenie. Pamiętam swoją pierwszą próbę burpees jakby to było wczoraj.. pomyślałam przecież to wygląda tak prosto a wszyscy panikują. Na pewno dam rade :D po 2 powtórzeniach (tu nie pamiętam dokładnie) myślałam że wyzionę ducha a przede wszystkim nie byłam w stanie wykonać poprawnie tego ćwiczenia. Za słabe ręce, nogi, korpus :D Teraz jestem w stanie wykonać burpess jako trening tabaty czyli 8x 20 sek , przerwy 10 sek. Wtedy naprawdę nie potrzebuję już nic innego :D czuje ogromne zmęczenie ale również satysfdakcje :D
Warto właczyć burpees do swojego planu treningowego bo niesie za sobą wiele korzyści :D ważna jest jednak technika bo łatwo można się nabawić kontuzji :D


Śmiało spróbujcie :D!!

5 komentarzy:

  1. o kladzeniu sie na brzuchu nie slyszalam :-D tylko o przejsciu na rece, wyrzut nog i spowrotem i wstac/podskoczyc :) tez nie nawidziliam tego cwiczenia ale wszystko co w pozycji planku jest najbardziej skuteczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam jak dziś, gdy w gimnazjum na wf byłam 'katowana' burpees :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To i tak zazdroszczę.. u nas na wf nic sie nie działo.. praktycznie nie istniały te lekcje.. niestety :)

      Usuń