niedziela, 28 września 2014

Wspaniale rozpoczęty dzień pieczoną owsianką jeżynową :D

Wiele osób narzeka na poranki i wczesne wstawanie.. myślę że to wszystko jest kwestia podejścia.. wiem to po sobie.. kiedyś nienawidziłam wstawać rano, to była najgorsza część dnia.. Wstając rano z łóżka czy to o 6 czy 8 od razu byłam zła na cały świat, wszystko mnie bolało, i doszukiwałam się samych negatywów.. myślę że wiele w tej kwestii zmienił mój nowy sposób odżywiania :D Jeszcze z dwa lata temu śniadanie dla mnie nie istniało, wychodziłam z domu głodna i zła.. Teraz nie wyobrażam sobie takiej sytuacji bo chyba umarłabym z głodu.. serio.. i uważam że to wcale nie jest takie trudne aby rano wygospodarować troszkę czasu na zjedzenie posiłku który postawi nas na nogi i da energie na dalszą część dnia :D
Zresztą nie tylko jedzenie ma wpływ na nasz start ale jak wspomniałam wyżej podejście.. wstając rano nie myślę : "o nie kolejny nudny/zły/ciężki/bezsensowny dzień" bo to samo w sobie powoduje niechęć, teraz myślę : " a może dziś wydarzy się coś przyjemnego/spotkam kogoś miłego/usłyszę coś miłego/spędzę miło czas z bliskimi/kupię coś fajnego/zrelaksuje się/nauczę się czegoś nowego???"
Mogłabym wymieniać i wymieniać :D Ale przechodząc do rzeczy :D
Przepis na zdrowe i pożywne śniadanie z jeżynami i innymi pysznymi i zdrowymi dodatkami :D



PIECZONA OWSIANKA Z JEŻYNAMI, GORZKĄ CZEKOLADĄ I MUSZEM JABŁKOWO-DYNIOWYM PODANA Z MASŁEM ORZECHOWYM
Składniki:
  • 6 łyżek płatków owsianych
  • 1 łyżka nasion chia
  • 100 g serka twarogowego
  • odrobina wody (około 100 ml)
  • u mnie odżywka czekoladowa ale oczywiście jak nie używamy pomijamy i dajemy słodzidło i dowolne dodatki np. kakao lub ziarenka wanilii/aromat
  • 2 białka jaj lub jedno całe jajko
  • łyżka domowego musu z jabłek
  • łyżka puree z dyni
  • cynamon
  • kostka dobrej gorzkiej czekolady
  • jeżyny w moim wypadku mrożone :D ile chcecie :D
  • proszek do pieczenia 1 łyżeczka
  • masło orzechowe do podania
Wykonanie:
Tak jak w przypadku każdej mojej pieczonej owsianki :D bazę przygotowujemy wieczorem dnia poprzedniego :D płatki, nasiona, serek i odzywkę mieszamy razem :D dodajemy odrobinkę wody żeby było łatwiej pomieszać i żeby delikatnie pokryło płatki (żeby miały czym nasiąknąć) i wkładamy do lodówki na noc :D Rano dodajemy jajko, mus z jabłek i dyni, proszek, cynamon, posiekaną gorzką czekoladę i mieszamy. Jeżyny możecie wmieszać do masy tak jak ja lub poukładać na wierzchu :D Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 220 st. i pieczemy minimum 30 min :D
Po zjedzeniu takiego śniadanka czuję się jak król i humor od razu lepszy :D możecie równie dobrze taką owsiankę przygotować wieczorem a rano tyko podgrzać i nie tracicie czasu na oczekiwania :D
Ale jak w weekendy nie lubię się spieszyć :D i w między czasie wypijam spokojnie wielką szklanę ciepłej wody z cytryną :D







Życzę smacznego :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz