środa, 17 września 2014

Waniliowo- orzechowe ciasteczka z cieciorki :D pysznneeeee :D i zdrowe :D

I znów kucharzę.. to po ćwiczeniach i pisaniu bloga kolejna rzecz która mnie uszczęśliwia i daje mi satysfakcje :D może wyssałam to z mlekiem mamy, która z zawodu jest kucharzem i dopiero teraz się to u mnie ujawniło.. sama nie wiem.. ale lubię spędzać czas w kuchni :D
Dzisiaj poczyniłam zdrowe ciasteczka z ciecierzycy :D w całym domu pachnie obłędnie wanilią :D Ciasteczka są chrupiące na wierzchu a mięciutkie w środku :D i znów mąż wystąpił w roli testera.. ciastka zdały ten test smaku :D
Oto dla Was przepis.


WANILIOWO-ORZECHOWE CIASTECZKA CIECIORKOWE Z GORZKĄ CZEKOLADĄ
Składniki:
  • 200 g cieciorki ja użyłam z puszki (odsączyć i wypłukać wodą)
  • 2 białka jajka
  • 2 łyżeczki aromatu waniliowego lub ekstraktu (jeśli chcecie możecie zmniejszyć ilość)
  • 3 łyżki mleka migdałowego (dajcie jakie lubicie)
  • 1 łyżka masła orzechowego (spora :D) a jeśli wolicie możecie dać więcej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • kostka lub dwie gorzkiej czekolady pokrojonej nie za drobno
  • 3 lub 4 łyżki mąki owsianej
  • jeśli używacie miarka odżywki waniliowej
  • ksylitol wedle upodobań ja dałam 3 łyżeczki i według mnie są w sam raz :D każdy ma inny próg słodkości
Wykonanie:
Cieciorkę, aromat i mleko blendujemy na gładką masę. Dodajemy 2 białka, masło orzechowe, ksylitol. Znów blendujemy. Wykładamy masę do miski. Dodajemy odżywkę jeśli używacie, czekoladę, proszek i mąkę. Ilość mąki dla uzyskania odpowiedniej konsystencji :D ja dałam 3 :D Mieszamy łyżką, wykładamy na papier do pieczenia. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 250 st. Pieczemy około 20 min. Regulujemy temperaturę jeśli ciastka tego wymagają tzn. za szybko się spiekają. Ja piekłam na oko.. pod koniec zmniejszyłam troszkę temperaturę :D I gotowe :D
Ciasteczka są zdrowe i można je np. zabrać do pracy na drugie śniadanie i zjeść do kawy :D
Polecam :D









 :D

5 komentarzy:

  1. Wiem, że może to być dziwne pytanie, ale... gdzie można kupić taki słoiczek? :) widziałam takie duże, ale mały widzę pierwszy raz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja zadam jeszcze dziwniejsze pytanie: te ciastka NAPRAWDĘ smakują? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie mój mąż wciągnął wczoraj prawie wszystkie :D:D hehehe.. nawet wiele mi nie zostało :D nawet nie był w tanie powiedzieć z czego są zrobione bo cieciorka nie jest wyczuwalna :D

      Usuń
  3. Te ciastka sa prze...;) zagoszczą w tyg menu napewno! Na szczęście od razu zrobiłam z 400 g :D Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń