wtorek, 30 września 2014

Śniadaniowy wypiek marchewkowo-jabłkowy :D

Nie wiem jak wy ale ja jestem owsiankomaniaczką :D
Owies na śniadanie to u mnie podstawa :D Uwielbiam wszelkiego rodzaju owsianki pieczone, ciastka, omlety, babeczki i inne cudeńka :D
Moje śniadania są głownie na słodko chyba że jadam kanapki to wtedy wiadomo :D Ale ostatni raz jadłam je na wakacjach w Polsce :D i na razie nie mam w planie :D
Dzisiaj mam dla was przepyszny wypiek znów typowo jesienny :D




CIACHO MARCHEWKOWO-JABŁKOWE Z CYNAMONEM PODANE Z MASŁEM OORZECHOWYM
Składniki:
  • 40 g mielonych płatków owsianych
  • łyżka mąki gryczanej
  • łyżka mąki migdałowej
  • łyżka nasion chia + 3 łyżki wrzątku
  • ziarenka wanilii
  • cynamon
  • szczypta proszku i sody
  • białko jajka
  • jogurt grecki gęsty spora łycha
  • marchew
  • pół dużego jabłka
  • w moim wypadku odżywka a jeśli nie używacie dodajcie ksylitol lub inne zdrowe słodzidło i 1 łyżkę więcej którejś z mąk
  • masło orzechowe
  • opcjonalnie możecie również dodać małą łyżeczkę kakao
Wykonanie
Jabłko i marchew ścieramy na tarce na dużych oczkach i odciskamy z nadmiaru płynu.
Mieszamy wszystkie suche składniki razem. Następnie dodajemy białko i jogurt oraz marchew i jabłko. Wszystko dobrze mieszamy. Wykładamy do foremki do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 220 st. Pieczemy ok. minimum 30 min może ciut dłużej :D Podajemy z masłem orzechowym :D można zrobić sos orzechowy czyli wymieszać masło orzechowe z odrobinką mleka i podgrzać jeśli to konieczne :D





SMACZNEGO!!!

4 komentarze:

  1. Uwielbiam wszelkie marchewkowe wypieki. Zwłaszcza z cynamonem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marchew i cynamon idealne połączenie :D w ogóle ostatnio cynamon króluje u mnie taka typowo jesienno-zimowa przyprawa ;d

      Usuń
  2. Coś w tym owsie jest uzależniającego :P Ja jak czasem( bardzo rzadko ) zjem na śniadanie coś innego niż owsianka, to chodzę cały dzień zła, bo czegoś mi brak hehe. Muszę spróbować tego przepisu i może z dynią zamiast jabłek? hmm ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie owies to podstawa na śniadanie :D kocham :D mogłabym wszystko z tego robić :D myślę że z dynia też będzie mega pyszne :D daj znać czy smakowało jak zrobisz :D

      Usuń